Három évvel ezelőtt debütált a Pagani Huayra 36 centivel nyújtott hátsó résszel rendelkező Codalunga változata, most itt van ennek a levehető tetővel rendelkező Speedster változata. Az exkluzivitás érdekében mindössze tíz példányt készítenek ebből a karosszériából, a kialakításnál minden tekintetben a vevő igényeit veszik majd figyelembe.

Nem egyszerűen csak eltávolították a tetőt, a szélvédő sarkait a kupénál jobban lekerekítették, hogy karcsúbb legyen a megjelenés nyitott állapotban. A levehető műanyagtetőbe nagy méretű polikarbonát ablakot tettek, ez sokkal könnyebb az üvegnél. Annak érdekében, hogy a karosszéria merevsége ne változzon, teljesen új karbon monocoque vázat készítettek. Egyébként maradt a kovácsolt alumínium elemekből felépített aktív felfüggesztés, a Brembotól származó karbon-kerámia fékrendszer és a kifejezetten az autóhoz fejlesztett Pirelli Trofeo R abroncsok.

A Pagani Huayra Codalunga Speedster szíve a Mercedes-AMG által az olaszok számára készített 5980 köbcentis V12-es biturbó 864 LE (6000/perc) és 1100 Nm (2800/perc) teljesítménnyel, az Xtrac által készített hétfokozatú váltó lehet robotizált vezérlésű vagy kézi kapcsolású. Az 1270 kg tömegű szuperautó menetteljesítményeiről annyit árultak el, hogy a végsebességet 350 km/óránál korlátozzák elektronikusan. A nyitott változat árát nem árulták el, de a hétmillió eurós kupéból kiindulva nem lehet olcsó mulatság.
