A Stellantis segítségével megy világhódító útra a kínai Leapmotor márka, amelynek legújabb B jelzésű modellsorozatával kifejezetten a fiatal vásárlókat célozzák. A pekingi autószalonon mutatták meg a B01-es szedánt, amelynek június végén kezdődött az előértékesítése, július 24-én volt a hivatalos forgalmazáskezdet – 72 óra alatt tízezer megrendelést gyűjtöttek. Ezeknek a vásárlóknak nem kell majd sokat várniuk, hiszen július 30-án már arról adott hírt a Leapmotor, hogy legyártották a tízezredik példányt is.

A 4,7 méteres karosszéria a kínaiak LEAP 3.5-ös műszaki alapjára lett felépítve, a tágas utastér mögött 460 literes csomagtérnek maradt hely. Szériában adják a 256 színű hangulatvilágítást, a fűthető-szellőztethető első üléseket, a 14,6 colos központi érintőképernyős fejegységet. Az alapszinten 43,9 kWh kapacitású akkumulátort és 136 LE/175 Nm-es hajtómotort adnak, a középső szinten 56,2 kWh kapacitású az akkumulátor, a hajtómotor 180 LE/175 Nm vagy 218 LE/240 Nm teljesítményű, míg csúcsszinten a 218 LE/240 Nm-es hajtómotort 67,1 kWh kapacitású akkumulátorral adják. A szabványos hatótávolság a kínai szabvány szerint 430-650 km közötti, villámtöltéssel változattól függetlenül húsz perc alatt lehet teljesíteni a 30-80 százalékos töltést.

A Leapmotor B01-es sikere betudható a kedvező vételárának, az alapkivitel 89 800 jüanba kerül, a csúcsmodellért sem kell többet fizetni 119 800 jüannál, tehát a 4,4–5,9 millió forintos sávban mozog az ár. Azt is elárulták, hogy az első tízezer vásárlónak a 70 százaléka kérte a legnagyobb hatótávolságú változatot, 72 százalékuk 35 évesnél fiatalabb, és 48 százalékuk nő.
