Hétszemélyes SUV-val rukkolt elő a Mitsubishi, de nem árt vele az óvatosság terepen

A Pajero-újjászületésre még várni kell, de addig is itt van a Destinator nevű, globális piacra szánt, hétszemélyes szabadidő-autó. Még véletlenül se terepjáró, összkerékhajtás sincs.

2025. 07. 18. 10:07
Fotó: Mitsubishi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már megjelentek a kémfotók a Nissan-alvázra (Patrol-rokonság) épülő új Pajero terepjáróról, de a Mitsubishi imázsmodelljének visszatérésére még várni kell egy keveset. Most az a hír, hogy a tavaly bemutatott DST tanulmányból lett szériagyártású modell Mitsubishi Destinator néven. Ugyanarra a műszaki alapra építették fel a hétszemélyes karosszériát, amit a korábban bemutatott XForce nevű szabadidő-autó is használ, ami egyben azt is jelenti, hogy csak elsőkerékhajtású az újdonság.

 

Nem egyszerűen csak megnyújtották a karosszériát, az orr megjelenését is átalakították a Mitsubishi Destinator kedvéért, a méhsejt-rács mintás hűtőrács valójában egy zárt panel, minden levegő alul jut be a motortérbe. A tengelytávolságot 165 mm-rel nyújtották meg 2815 mm-re, a teljes hossz 4680 mm, így sikerült elég helyet teremteni a három üléssor és a hét ülés számára. 

A hasmagasság 214 mm, de ha a padlóburkolatot leveszi az ember (vagy az leszakad…), akkor már 244 mm áll rendelkezésre.

A műszerfal megegyezik azzal, amit az Xforce is kap, elérhető panoráma üvegtető (az első fele nyitható), a harmadik sorba is jut légbefúvó, minden sorban van USB-A és USB-C csatlakozás.

 

Elöl MacPherson rugóstagos, hátul torziós hidas felfüggesztést használnak, amelyet kifejezetten Délkelet-Ázsia rossz útjaira hangoltak, annyira biztosra mentek a japánok, hogy nemcsak a hazai fejlesztőközpontban megépített „rossz út” modulon végezték a hangolást, 

de bizony elvitték a prototípusokat Indonéziába, hogy a tényleges felhasználási területen is kényelmes legyen a haladás. 

Mivel arrafelé a visszafordulás része a napi közlekedésnek, 10,4 méteres átmérőjű fordulókört valósítottak meg az alapáron adott 18 colos felnikkel, amelyekre 225/55-ös abroncsokat szerelnek.

 

Egyedüli erőforrásként a Mitsubishi 4B40-es turbómotorját adják, az Atkinson ciklus alapján működő 1,5-ös négyhengeres 163 LE/250 Nm teljesítményű/nyomatékú, fokozatmentes automatikus váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Változó beavatkozású menetstabilizáló és elektronikus differenciálzár segítségére számítható a sofőr összkerékhajtás híján. Alapvetően Délkelet-Ázsia számára készül Indonéziában a Mitsubishi Destinator, de azt exportálják majd Latin Amerikába, Afrikába és a Közel-Keletre is.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.