Ercole Spada 1937. július 26-án született a lombardiai Busto Arsizio településen, 1956–60 között tanult formatervezést az Istituto Technico Industriale Feltrinelli iskolában, ezt követően a Zagatónál helyezkedett el, ahol alig pár hónap múlva már vezető formatervezőként dolgozott a fiatal pályakezdő dizájner. Itt olyan autókat tervezett, mint Aston Martin DB4 GT Zagato, Alfa Romeo Giulietta SZ, TZ, Lancia Flavia Sport és Fulvia Sport, emellett még 30 egyedi tanulmányt is alkotott.

1969-ben a Ford konszernhez tartozó Ghia stúdióhoz váltott, ahol szintén vezető formatervezőként dolgozott, itt a brit GT70-es sportkocsit készítette el. Az Audin keresztül ment át a BMW-hez 1976-ban, ahol Paul Bracq utóda lett vezető formatervezőként. Itt a második generációs 7-es sorozatot (E32) és a harmadik generációs 5-öst (E34) tervezte. 1983-ban visszatért Olaszországba, az I.D.E.A. Institute vezető formatervezőjeként a Fiat Tipo, Tempra, Lancia Dedra, Delta, Alfa Romeo 155 és 166 formatervét jegyzi, de a második generációs Nissan Terrano is az ő munkája. 1992-ben tért vissza a Zagatóhoz, ahol egyedi autókat tervezett. 2006-ban alapította meg saját formatervező stúdióját Paolo fiával és Domiziano Boschival, ennek egészen a haláláig az elnöke volt.
