240 milliós Corvette, milliárdos Batmobile

Eladósorba került az első új Corvette és az első Batmobile, melyek sorsáról a Barrett-Jackson Scottsdale aukciósház kalapácsa ítélkezett.

Szabó Péter
2013. 01. 22. 6:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Éppen egy hete hullott le a lepel a Corvette legújabb nemzedékéről, gazdája pedig már boldogan repeszthet a C7-es első, 0001-re végződő alvázszámmal ellátott példányával. A 450 lóerős V8-asnak nem más, mint a márka gyűjtőjeként ismert Richard Hendrick parancsolhat. Ne irigyeljük érte, a kiváltságért ugyanis busásan megfizetett. Igaz, mivel egy NASCAR-csapat tulajdonosa is, valószínűleg már hozzászokott a nagy tételű autós kiadásokhoz.


A Barrett-Jackson árverésén mintegy 240 millió forintnyi dollártól vált meg a gyűjtő, hogy ő lehessen az első C7 adta élmények birtokosa. Az összeget a GM a Detroiti Művészettudományi Egyetemnek ajánlotta fel, nem titkoltan azért is, hogy a jövő tehetséges rajzolóinak képzelete négy keréken száguldhasson tovább.


Az árverés sztárja mégsem a Corvette volt, hanem az eredeti, 1966-os Batmobile, amelynek eladásánál maga a készítő, George Barris is közreműködött. A háborús hangulatban lezajlott aukciót végül 924 millió forintnyi dollárnál állította meg a kalapács, amelyhez ha a különböző járulékokat is hozzáadjuk, egymilliárdos összeg adódik. De miért is fizetett ki ennyit az arizonai autógyűjtő, Rick Champagne?

Barris jelképes egyetlen dollárért vásárolta meg a Fordtól az 1959-es Lincoln Futura koncepciót, amelyet aztán 15 ezer dollárnyi befektetéssel, 15 nap alatt változtatott az 1966-os Batman televíziós sorozat és mozifilm fontos szereplőjévé. Arról sajnos nincs információnk, hogy miként történhetett, hogy az egyébként teljes egészében Olaszországban, a Ghia műhelyében, kézzel készült tanulmányt hogyan sikerült Barrisnek jelképes summáért megkaparintania, de jó üzletet csinált, hiszen az alapot adó, hatliteres, 300 lóerős V8-assal szerelt Continental Mark II tízezer dollárba került – ez akkoriban két Cadillac vagy egy új Rolls–Royce ára volt.


A hivatalos dokumentumokkal járó trófeáját Champagne saját elmondása szerint a ház falának lebontása után a nappaliban helyezi el.

Mit gondolnak, valóban megérte ennyit otthagyni az első Batmobile-ért?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.