A Golf hetedik generációja kétségtelenül a Volkswagen jelenleg legjobban sikerült autója, amelyet jól bizonyított a modell nagy összehasonlítónkban való szereplése is.
Így nem csoda, hogy nagy várakozás előzte meg az átmeneti csúcsverzió érkezését. A GTI alig egy héttel a genfi premier előtt megérkezett, s apró lépések sorozatával végül nagyot ugrott előre. Továbbra sem a legerősebb, nem is a leggyorsabb, de általános kvalitások tekintetében kétségtelenül kiválónak ígérkezik.
Az újdonság motorterében továbbfejlesztett, közvetlen befecskendezéses kétliteres turbómotort találunk, amely ezúttal alaphelyzetben 220 lóerőt présel ki magából. Különlegességként egy GTI Performance nevet viselő típus is elérhető, amely amolyan formális módon tíz lóerővel többet, vagyis 230 tagú ménest mondhat magáénak. Hogy mennyire formális ez, azt remekül bizonyítja, hogy mindkét modell csúcsnyomatéka 350 Nm. Az alapmodell 6,5 másodperces 0–100-as sprintjére és 246 km/h-s végsebességére az izmosabb kivitel papíron 6,4-es és 250-es adata kontráz.
Mindkét típushoz szériában jár a start-stop rendszer és az EU6-os normákat is teljesítik, miközben vegyes fogyasztásuk hatfokozatú kézi váltóval mindössze 6 l/100 km – ez 18 százalékos fejlődést jelent az elődhöz képest. A feláras, hatfokozatú duplakuplungos automata valamennyit emel a fogyasztáson – vélhetően a rövidebb áttételek miatt –, amely így 6,4, illetve 6,5 liter lesz 100 kilométeren.
A GTI sportos karakterét szokás szerint visszafogott csomagolás hangsúlyozza: a vörös féknyergek, a két krómozott kipufogóvég, az átformált lökhárítók és az alacsonyabban ülő futómű is elárulja a típust. Kívül alapból 17 colos kerekeket találunk, melyeken 225/45-ös abroncsok feszülnek. Belül a hangulat fokozásáról az alapból „kockás” sportülések, a fekete tetőkárpit, a vörös hangulatvilágítás, valamint a sportosabb kormány, műszerek, váltó- és pedálkialakítás gondoskodik.
A típus a nagyközönség előtt először március 5-én, a Genfi Autószalon nyitónapján mutatkozik be, ami egyben a rendelhetőség megkezdését is jelenti. A német árakból kiindulva a típus 200 ezer forinttal lesz drágább az elődnél, vagyis nagyságrendileg 8,7 millió forinttól lehet majd a miénk.