Nemrégiben a Mercedes-Benz 1938-as sebességi rekordja kapcsán már felbukkant hasábjainkon az Auto Union gyönyörű sebességhajhásza is, mint ellenfél, ám ezúttal a legenda újjáéled, és modern köntösben láthatjuk viszont az ezüstszínű szobrot.
Bizony, szobor, jobb szó nincs az aerodinamika finomsága által kimunkált lemezek összességére. Luke Rittwage formatervező tanuló szárnyaló fantáziájának lehetünk tanúi, amint az időben mintegy 75 évvel repít vissza minket a sebességi rekordokra éhes hősök korába. 1938-ban a próbálkozók között Bernd Rosemeyer és Auto Union Type C-je is ott volt. Január 28-at írunk, mikor az 520 lóerős masina egészen 429 km/h-ig volt képes felgyorsulni közúton, amivel a mai bajnokot, azaz a Bugatti Veyront is képes lenne maga mögé utasítani.
Ám akkoriban jóval veszélyesebb volt a mutatvány, amit végül sajnálatos módon tragédia árnyékolt be: az autót egy széllökés 400 km/h felett letaszította az útról és megtörtént a baj. E momentum sarkallta Rittwage ösztöneit a 75 éve történt események megidézésére, amelyhez alapnak a négykarikások R8-asát választotta, köré pedig a Type C-nek emléket állító fémhéjat tervezett.
Az autó 4795 mm hosszú, 2000 mm széles és 1090 mm magas, míg tengelytávja 2650 mm hosszan húzódik. Az aerodinamikus kialakítás érdekében leburkolt kerekek 18 colosak és elöl 235/40, hátul 285/35 méretű abroncsok feszülnek rajtuk. A hangulatot középre tolt vezetőülés, kinyitható hátsó légterelő és a mokány vonalak fokozzák, a múltra és az ősre utaló 75 logók pedig a kerékjáratok mögött ülnek büszkén.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!