A Genfi Autószalonra a Citroën C3-as modellje is felfrissül, fiatalos és modern stíluselemeivel némileg közeledve a városi divatautók nagykövetének számító DS3 sorozathoz. Az eseménynek persze súlya van, hiszen a franciák háza táján a kis jövevény az eladási statisztikák óriása: 2002 óta nem kevesebb mint hárommillió példány talált gazdára belőle.
A külcsín a lökhárítóknak, a lámpák átformálásának, illetve a LED-es nappali menetfények felbukkanásának köszönhetően lett még vonzóbb, míg a habot a tortán az új „Encre” kék fényezés testesíti meg.
A csendesebb és jobban szigetelt utastérben az anyagminőség fejlődése jelenthet meglepetést, de a színek kombinálhatósága is az egyéniségükre sokat adó vásárlók kedvére tehet, ráadásul a Zenith szélvédő továbbra is a kategória legvidámabb képviselőjévé teszi a takarékos C3-ast.
Újdonság a Peugeot 208-asban tesztelt háromhengeres benzinmotor felbukkanása is, amivel az átlagos fogyasztás akár 4,5 literig is leszorítható, de várható a kis blokk egyliteres hengerűrtartalmú változatának debütálása is, amivel akár 4,3 literrel is járhatunk – állítják a gyáriak.
A benzines kínálat tetejét az automata váltóval is társítható, 120 lóerős VTi jelenti, míg dízelfronton marad a HDi 70, az e-HDi 70, a HDi 90, az e-HDi 90 és az e-HDi 115 hierarchiája, melyek között az e-HDi jelzés a Stop&Start rendszerrel felvértezett mikrohibrid technológiát takarja. Az újdonság a svájci bemutatót követően azonnal kereskedelmi forgalomba kerül, így legkorábban áprilisban, de legkésőbb a nyár elején már hazánkban is üdvözölhetjük.