Első körben dobogóra áll az általunk nemrégiben összehasonlító tesztre vitt Outlander összkerekes, hibrid verziója, amely konnektorról tölthető lesz.
A crossover a dízelmotor, valamint a benzines egység mellett hamarosan hazánkban is elérhető lesz a PHEV hajtáslánccal, az első 100 kilométeren, feltöltve útnak indulva mindösszesen 1,9 literes kombinált fogyasztást ígérve. Persze mindez hosszú távon akkor érvényes, ha lehetőség nyílik a 12 kWh-s akkumulátorcsomag töltögetésére – a pakk mintegy 52 km-re elegendő elektromosságot nyújt.
A 4x4-es mellett hibrid pickup tanulmányt utaztat Svájcba a Mitsubishi a GR-HEV személyében, amelyet a környezetre gyakorolt jótékony hatással próbál vonzóbbá tenni a gyártó.
Az Outlander benzin-elektromos rendszerének tapasztalatait kihasználva a villanymotorok más modellekbe való beépítése persze logikus lépésnek tűnik, hiszen az elektromos hajtás egyre nagyobb létjogosultságot harcol ki az erősebb és sportosabb járműosztályokban is, legyen szó akár munkára használt modellekről, akár szabadidő-autókról a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt. Ilyesfajta elgondolás vezetett a GR-HEV-tanulmány megalkotásához, amelyben a Mitsubishi Motors első ízben alkalmaz hibrid (HEV) technológiát egy egytonnás teherbírású pickup hajtására.
A Mitsubishi Motors ezzel egyetemben bemutatja vadonatúj HEV-szabadalmát, amelyben egy Clean Diesel erőforrás és egy elektromotor hajtja az autót. Az EV és PHEV technológiáknál egyaránt olcsóbb és egyszerűbb HEV ideális megoldás lehet a pickupok számára is.
Tisztán elektromos autónak sem marad híján a Mitsubishi genfi standja, színre lép ugyanis a CA-MiEV, amit a japánok csak kertvárosi EV-nek neveznek. Az i-MiEV vásárlói visszajelzései, valamint az akkumulátor-technológia és az elektromos hajtásláncok folyamatos fejlesztésének eredményeképpen a Mitsubishi alsó-középkategóriás villanyos bevezetését fontolgatja, amivel a Nissan Leaf orra alá törhetnek némi borsot.
A tanulmányautóban a nagy áramsűrűségű akkumulátorok, a kis tömegű és áramvonalas karosszéria mutatja meg az elektromos modellek jövőjét, miközben a hatótávolság már az élhetőnek számító 300 km-re növekedett.