Nem ez az első alkalom, amikor egy gyártó legendás névnek ad friss tartalmat. Ezúttal a Škoda cselekedett hasonlóan, ám itt nem is a hagyományok ápolása, vagy a sokakban szép emléket ébresztő kupémodell újjáélesztése került napirendre, hiszen évtizedekkel ezelőtt a Rapid szó kiejtése a vasfüggönyön innen a kupék szabadságérzetének hangsúlyozásával volt egyenértékű, míg a 21. században egy költséghatékony tucatmodellen díszeleg a felirat.
Ezzel persze nincsen semmi gond, hiszen érthető, hogy a csehek a jól bevált marketing-eszközhöz nyúlnak: a Rapid által kiszemelt kategória ugyanis egyre népesebb, melyben az árérzékeny vevők a jobbnál jobb ajánlatok között kutatva a képességeket és a hozzáadott értéket is beleszámítják a kalkulációba, de egy jól csengő, ismert típusnév is sokat nyomhat a latba.
Az igények ugyanis egy megfizethető, mégis tágas és jól kihasználható modellre irányulnak, olyan megoldásokat szülve, mint a Dacia Logan, a Renault Fluance, a szintúgy francia földről érkező Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros, vagy éppen a Chevrolet Aveo szedán változata.
Külső és belső tér
Ami az első benyomásokat illeti, a formatervet a Škoda ezúttal sem hibázta el, a fehérben még makulátlanabbnak, még tisztábbnak tűnö ívek és felületek láttán már a kezdetek kezdetén törekvő eminenst vizionálunk. Egyszerű, letisztult, mégis elegáns az összkép, miközben az arányok a klasszikus ötajtósok közé sorolják a Rapidot, mely távolról tekintélyt parancsoló, s cseppet sem olcsónak ható. (Érdekes pont, hogy a kompakt szegmensbe kívánkozó, annál mégis valamivel kisebb autó kerékátmérője a ma megszokottaknál egy mérettel kisebb, nagyjából a G Astra és a Golf III előtti időket idézi.)
A téveszméket elkerülendő hangsúlyozhatjuk, hogy a Rapid nem egyszerűen egy méretes puttonnyal megtoldott Fabia, a mérnökök ugyanis alaposan átszabták az alapokat adó modellt. A tengelytáv például 2460 mm-ről közel 2600-ra növekedett, az autó a 4,25 méter hosszú kombi változatnál is nyúlánkabb lett 230 mm-rel, s a szélesség közel 60 mm-t gyarapodott, így érve el az 1,7 métert.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!