Az Alfa Romeo 4C végre hivatalosan is debütál

Hosszú várakozás után a márciusban esedékes Genfi Autószalonon végre bemutatkozik az Alfa Romeo 4C, a márka új sportautója.

Sütő Zsolt
2013. 02. 14. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4C egyúttal emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira, hiszen a 8C és a 6C betűszavak a 30-as és 40-es években olyan autókat jelöltek, melyeket nagy teljesítményű nyolc-, illetve hathengeres motorokkal üvöltötték világgá az erő és a szépség közös diadalát.

Az újdonság kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersportautók körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével érték el a mérnökök, ami maximális agilitást és kiemelkedő menetteljesítményeket eredményezhet.

A kagylóülésekkel felvértezett autót igazán különlegessé tehetik a kategóriában rendkívül kompaktnak számító méretei: hosszúsága nem éri el a 4 méter, ugyanakkor 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávolsága pedig kisebb, mint 2,4 méter.

A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelben már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo alumíniumblokkra épül, miközben az erőforrás a kor elvárásainak megfelelő technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítésszabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

Az Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően immár versenyképes lehet a kategóriában, miközben a vezető a szokott módon a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhat. Az Alfa Romeo 4C fedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négy évszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

A 4C debütálásával két tradicionális műhely, az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme közötti együttműködés valósul meg, remélhetőleg újra dicsfénybe emelve azt a márkát, ami sokak szívét megdobogtatva az utóbbi években ugyanekkora csalódások okozója is volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.