A hajtáslánc szíve a GM által fejlesztett, állandó mágneses villanymotor, melynek több mint 130 lóereje (100 kW) 8,5 másodpercen belüli sprintidőt szavatol. A sportos autókhoz illő gyorsulás és az azonnal rendelkezésre álló, egyenletesen kifejtett 542(!) Nm nyomaték élvezetesen dinamikussá teheti a vezetést.
A Spark EV 20 kilowattórás kapacitást meghaladó lítiumion-akkumulátorát aktív folyadékhűtéssel és -fűtéssel társították, így a várakozások szerint a kategória egyik legnagyobb hatótávolságát érheti el az újdonság, ami váltó- és egyenáramról egyaránt tölthető. Szélsőséges esetben nagyságrendileg húsz perc alatt nyolcvan százalékban regenerálhatóak a telepek, de ennél is fontosabb, hogy naponta több gyorstöltést is elvisel a rendszer. A háztartások 230 voltos konnektoráról a váltóáramú töltés 6-8 órát vesz igénybe.
Az újdonságot természetesen számos asszisztens- és szórakoztató berendezéssel is felvértezte a gyártó, melynek szilárd célkitűzése, hogy az elektromos Sparkot Európában is hódító útra indítja. A trendeket figyelembe véve a típus hazánkban történő bemutatkozása nem valószínűsíthető, de a hivatalos bemutató alkalmával igyekszünk személyesen is minden részletre fényt deríteni.