Bődületes nyomatékkal jön a Chevrolet Spark EV

A Chevrolet kis elektromos autója jövőre Európát is meghódítja. A Spark EV a GM legfejlettebb rendszerével, kicsattanó erővel áll rajthoz.

Sütő Zsolt
2013. 02. 17. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hajtáslánc szíve a GM által fejlesztett, állandó mágneses villanymotor, melynek több mint 130 lóereje (100 kW) 8,5 másodpercen belüli sprintidőt szavatol. A sportos autókhoz illő gyorsulás és az azonnal rendelkezésre álló, egyenletesen kifejtett 542(!) Nm nyomaték élvezetesen dinamikussá teheti a vezetést.

 

A Spark EV 20 kilowattórás kapacitást meghaladó lítiumion-akkumulátorát aktív folyadékhűtéssel és -fűtéssel társították, így a várakozások szerint a kategória egyik legnagyobb hatótávolságát érheti el az újdonság, ami váltó- és egyenáramról egyaránt tölthető. Szélsőséges esetben nagyságrendileg húsz perc alatt nyolcvan százalékban regenerálhatóak a telepek, de ennél is fontosabb, hogy naponta több gyorstöltést is elvisel a rendszer. A háztartások 230 voltos konnektoráról a váltóáramú töltés 6-8 órát vesz igénybe.

Az újdonságot természetesen számos asszisztens- és szórakoztató berendezéssel is felvértezte a gyártó, melynek szilárd célkitűzése, hogy az elektromos Sparkot Európában is hódító útra indítja. A trendeket figyelembe véve a típus hazánkban történő bemutatkozása nem valószínűsíthető, de a hivatalos bemutató alkalmával igyekszünk személyesen is minden részletre fényt deríteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.