Divatos mindenes – bemutatkozik a Renault Clio kombi

A Párizsi Autószalon után a Renault Clio kombit csend vette körül, de a forgalmazás megkezdésének közeledtével ismét a reflektorfénybe kerül az újdonság.

Sütő Zsolt
2013. 02. 18. 6:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Estate kivitel tengelytávolsága tökéletesen egyezik az ötajtóséval, azonban az autó hossza a hátsó túlnyúlás javára 20,4 cm-rel 4262 mm-re növekszik. A B oszlop vonaláig akár össze is téveszthetnénk a különböző karosszériaváltozatokat, pedig a puttonyos 50 százalékkal öblösebb csomagtartója jelentős előnyöket tartogat a családosok számára. A VDA szabvány szerint 443 literes puttony már nem ad okot a panaszkodásra, de a 2/3-1/3 arányban dönthető hátsó ülésekkel akár 1,38 köbméternyi űrrel is számolhatunk, sőt, költözések alkalmával 2,48 méteres tárgyakat is az autóba zsúfolhatnánk. Talán ennél is fontosabb, hogy a második sor fejtere 15 mm-rel gyarapszik, azaz magasabb termetű utasaink frizurája is épségben úszhatja meg a kalandokat.

 

A kényelemről, illetve az innovatív környezetről a franciák R-Link fedélzeti rendszere is gondoskodhat, ami 7 hüvelykes érintőképernyőjével navigációs és szórakoztató berendezés, valamint fedélzeti számítógép egyben, de kompatibilis okostelefonjainkkal, sőt, jelen pillanatban már több mint 50 alkalmazással bővíthető a világhálóról.

Ami a hajtásláncokat illeti, jószerivel minden változatlan marad. A benzines kínálatot az ötajtós kivitelben is nyomatékszegény és a valóságban torkos háromhengeres, 0,9 literes TCe egység nyithatja 90 lóerős teljesítménnyel, így ennél a vélhetően gyakorta terhelt modell esetében előnyösebb választás a szintén turbós, de már 1,2 literes blokk, ami 120 tagú ménessel szolgálhat, s kívánságra duplakuplungos EDC automataváltóval is társítható. Dízel fronton az 1,5 literes motor 90 paripájával igyekezhetünk takarékoskodni, hiszen a gyáriak 3,2 literes fogyasztással kecsegtetnek.

A figyelemre méltó adattábla persze nem a véletlen műve, hiszen többek között Stop & Start rendszer is dolgozik a kezünk alá, de a bravúros megoldásokat olyan finomságok is dicsérik, mint többek között az Energy Smart Management, ami lassítási ciklusokban igyekszik tölteni az akkumulátort, gyorsítások során ezzel is csökkentve a motor veszteségeit.

A Clio kombi átiratainak pontos hazai motorkínálata és árai egyelőre nem ismeretesek, de tapasztalatok alapján az ötajtós kivitel listájához nagyságrendileg 200.000 forintos többletet adva bizonyosan nem tévednénk sokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.