Akármennyire is gyerekes, a mi generációnk számára az autózást, a szuperautók és az igazi különlegességek sorát jóformán a Need for Speed sorozat jelentette, a beszédes nevű játék ugyanis számtalan modellt ismertetett meg az akkor még internet és hasonló médiumok nélkül is eléldegélő srácokkal.
Sajnos, ahogy sok más hasonló kaliberű különlegesség, úgy a Commendatore 112i is feledésbe merült, mára már sokan nem ismerik szinte még a gyártó, az Isdera nevét sem, holott ténylegesen mestermunkáról beszélünk, amit értő, korábban más legendás német sportmárkánál edződött kezek terveztek.
Már maga a gyártó neve is elárulja, hogy termékei nem mindennapiak: Isdera – Ingenieurbüro für Styling, Design und Racing, azaz a rövidítés a stílusért, a szépséges vonalakért és a versenyzésért folytatott mérnöki munkára utal. A Hildsheim székhelyű kis német cég még 1981-ben tűnt fel, első terméke a Spyder 033 modell volt, de eredete 1969-re vezethető vissza, ekkor kelt életre ugyanis az Isdera legfőbb szellemiségéért felelős Eberhard Schultz első alkotása.
Ha a Commendatore 112i különlegessége nem lenne elegendő, akkor a megrendelés módja biztosítja a végletekig feszített exkluzivitást. Akinek Isderára fájt a foga, annak egyenesen a gyártó vezérigazgatóját kellett a telefon végére csábítania és egyenesen tőle megrendelni, kikönyörögni a hőn áhított álomautót.
Ezek pedig természetesen egytől egyig kézzel készültek, illetve magára a vevőre szabták az autókat, így ténylegesen a lehető legprofibb végeredményben bízhattunk. A múlt idő használata indokolt, hiszen a cég majdnem két évtizeddel ezelőtt csődbe ment, mégpedig pontosan cikkünk tárgya, a Commendatore 112i idejében. Azóta mindösszesen két prototípus épült az Isdera neve alatt, ám midez már teljes csöndben történt.
Ahogy a többi Isdera-modell tervezése, úgy a 112i esetében is Eberhard Schultz, valamint két fia munkásságáról beszélhetünk. Apró érdekesség, hogy a Need for Speed II-ben szereplő, már említett Ford GT90 tanulmány ugyancsak Schultz alkotása. Az apa nevéhez köthető a középmotoros Mercedes–Benz C111 tanulmány megálmodása is, a több prototípust számláló középmotoros sorozat pedig olyan utódokat nemzett, mint a Mercedes–Benz 300 SL, illetve a koncepcióban megjelent technikai újdonságokból is átkerült néhány a csillagos márka szériamodelljeibe. Amikor Mercedes megálljt parancsolt ennek az iránynak, Schultz saját úton indult el, aminek eredménye az Isdera lett.