A modell története kifejezetten érdekes fordulattal indult. Már akkoriban amolyan mércének, erős ellenfélnek számított a Volkswagen, amit az Opelnél is nagyon jól tudtak, épp ezért az akkori vezér, Karl Stief 1957-ben kéréssel fordult Detroitban a General Motors gárdájához: egy anti-VW fejlesztéséről és gyártásáról győzte meg a vezetőséget, öt év múltán pedig már ontotta is a gyártósor a rivális wolfsburgiak orra alá borsot törő Kadettet. Rögtön az első generációból készült szedán, kupé és kombi modell is, így már a gyártás elején széles palettát kínált az Opel a középosztály számára.
Viszont ami 1974-ben a Volkswagen gyárából kigördült, igazi megsemmisíthetetlen ellenfélnek bizonyult: ekkor kezdődött ugyanis a Golf sikersztorija. Persze nem szabad leírni az Opelt, a ’73-as születésű C Kadett miatt azért a Golfnak is gyöngyözhetett a homloka, bár a két modell a megegyező szegmens ellenére teljesen más felépítést hordozott magában.
A Golf már a mai építési trendek szerint keresztben beépített orrmotorral és elsőkerék-hajtással operált, míg cikkünk tárgya a klasszikus iskola szerint, hosszában elhelyezett erőforrással és hátsókerék-hajtással rendelkezik. Klasszikus értelemben vett restaurálásról itt nem beszélhetünk, ugyanis a Kadett utastere olyan makulátlan, hogy nem volt szükség komoly beavatkozásra, mindössze a kissé megkopott külső fényezés került felújításra, valamint a megöregedett tetőkárpitnak kellett mennie, minden más az autó születése óta szolgálja a gondos tulajdonosokat. Az egyszerű, mégis tetszetős formák igazán kiegyensúlyozott egyéniséggel ruházzák fel a Kadettet, ami a maga egyszerűségével mégis roppant vonzó összképet tudhat magáénak. Aztán ott van az autó kerékjáratain, a küszöbökön és a köténylemezeken végigfutó folytonos krómcsík, az oldalt díszítő másik, az igazi finomságokat azonban a gyári kiegészítők jelentik.
Az eredeti első ködfényszórók és a hátsó ködzárófény kifejezetten szívet melengető részletek, a különleges megoldások hódolói pedig a jobb hátsó szellőzőrostély alá bújtatott tankbetöltő nyílás láttán olvadhatnak el. Azért a szépséges 13 hüvelykes gyári felnik mellett sem mehetünk el szó nélkül, amelyek nélkül nem lenne kerek a világ, ahogy a korabeli bólogató kutya nélkül sem.