Ami a külcsín vonzerejét illeti, a teljes kép kialakítása mindenkinek a saját ízlésére bízható, de ettől függetlenül kétségtelen, hogy a lekicsinylő sztereotípiákat jó messzire elhajíthatjuk magunktól, hiszen az újdonság modern megjelenése még a bemutató helyszínéül szolgáló luxushotel parkolójában sem adott volna okot a szégyenkezésre.
Noha a típus a cég miden termékéhez hűen a B0 elnevezésű padlólemezre épül és az autó a B oszlop vonaláig nem is különbözik a Sanderótól, tengelytávolsága előfutáránál 45 mm-rel hosszabb, amiből bizony a második sor utasai profitálhatnak, hiszen 180 centiméteres termetű felnőttek egymás mögött tökéletes kényelemben foglalhatnak helyet.
Mindeközben a hátsó túlnyúlás gyarapodásával méretes csomagtartónak örülhetünk, noha a VDA szabvány szerinti 510 literes űrtartalom azért a fedél egyszerű, lengőzsanéros megoldásának hatására maradéktalanul nem kihasználható. Öröm az ürömben, hogy a középső felszereltségi szinttől a 2/3-1/3 arányban egyetlen mozdulattal a padló síkjába dönthetőek a háttámlák.
Tesztautóink a legmagasabb felszereltségi szintet képviselték, azaz a minden változatban rendelkezésre álló szervokormányt magasságában is tudtuk állítani. Motorháztetőnk alatt az a belépő szinten is rendelhető szívó 1149 köbcentiméteres, négyhengeres benzines erőforrás teljesített szolgálatot, ami 5500-as fordulaton ébredő 75 lóerős teljesítménnyel és 4250-es magasságoktól rendelkezésre álló 107 Nm-es nyomatékkal szolgál.
Bizonyára már a puszta számadatokból sejthető, hogy a viszonylag rövid áttételek ellenére az alsó tartományban igencsak erőtlen és „tüdőgyenge” a kis hengerűrtartalmú szívómotor, ami csak 4000 felett talál érdemileg magára. Kész szerencse, hogy a tökéletlen kapcsolási érzetű ötfokozatú manuális váltó pontos, minden kombinációra jól szinkronizált, s a fürge mozdulatok sincsenek ellenére, így a 14,5 szekundumos sprintidő dacára a hétköznapokban való helytállásra minden további nélkül képes a méretes, ám csupán 979 kg üres tömegű Dacia.