Gyors és szupertakarékos a hibrid Audi A3 e-tron

Manapság hibridekkel fekszünk és hibridekkel kelünk, ott vannak az utcán, a versenypályán, egyszóval mindenütt. Ezúttal az Audi próbálkozása mutatkozik be.

Vajda János
2013. 02. 23. 18:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ingolstadti autógyártó a tíz nap múlva startoló Genfi Autószalonon igazán nagy durranást készül leleplezni: az Audi A3 Sportback alapjaira épített A3 e-tron konnektorról is tölthető hibridmodell ugyan egyelőre csak koncepcióként debütál, ám a modern technika állítólag már véglegesnek tekinthető, s a típus sorozatgyártására a hírek szerint már nem is kell sokat várni.

A négykarikás kompakt pikantériáját természetesen nem az alapmodellekhez képest kissé modernizált, „e-beütésű”, ám továbbra is egy szempillantás alatt beazonosítható karosszéria, hanem sokkal inkább a hajtáslánc adja, amely kimagasló teljesítmény mellett – legalábbis papíron – lehengerlő fogyasztásra képes.

A hajtáslánc magját egy benzinmotor képezi: jelen esetben a konszern jól ismert, takarékos 1,4 literes, turbófeltöltésű TFSI erőforrásáról beszélhetünk, amely az A3 e-tron motorházteteje alatt 150 lóerőt produkál. De hibrid típusról lévén szó ez persze még közel sem minden, hiszen a belső égésű egységet egy 102 lovas villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény pedig igazán tisztességes 204 lóerő, amihez 350 Nm-es maximális együttes nyomaték társul. Az elektromotor a jelentősen átdolgozott, hatfokozatú dupla kuplungos S-tronic automata váltó elé került beépítésre, így egy párhuzamos hibrid rendszerről beszélhetünk.

A tekintélyes erő már-már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0–100 km/h-s sprintidőre és 222 km/h-s végsebességre elegendő, vagyis az A3 menetteljesítményei nagyjából a 180 lóerős, benzines A3 Sportback 1.8 TFSI kivitelével egyeznek meg. Bár utóbbi hajtáslánccal az autó lényegesen könnyebb a konnektorról is tölthető hibrid variánsnál, a benzines-elektromos e-tron a gyári adatok szerint döbbenetesen alacsony, 1,5 literes átlagfogyasztásra képes, szén-dioxid-kibocsátása pedig így mindössze 35 gramm kilométerenként.

A jövőbe mutató technikával felvértezett Audi természetesen teljesen elektromos módban is használható (az úgynevezett EV üzemmód mellett pusztán benzines és együttes üzemmód is akad), s ilyenkor az egyelőre ismeretlen kapacitású akkumulátorok teljes feltöltése esetén akár 50 kilométer is megtehető zéró emisszióval – elektromos hajtással különben maximum 130 km/h-s sebességgel haladhatunk. Mindenesetre, az előzetes adatok nagyon ígéretesek, így bízunk benne, hogy az Audi A3 e-tron szériagyártású változatával is rövidesen találkozhatunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.