Az egyszerű formák és felületek a skandináv stílus kiváló példái, és ez egyértelműen tetten érhető a modellcsalád újratervezett belső és külső megjelenésén egyaránt, míg az enteriőrben a minden részletre kiterjedő figyelem, a természetes anyagok, valamint a kiforrott ergonómiai jellemzők járulnak hozzá a kimért eleganciához.
Miközben a dinamikus megjelenés hatásosan emeli ki az egyes kivitelek sportos természetét, a felszín alatt a vezetési élmény lényegét a futómű-beállítások széles választéka ragadja meg, amely igazodik a vevők személyes igényeihez.
Az S60/V60 vásárlói például négy futóműtípusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept) aktív futómű, illetve a sportfutóművek közül, ami annál is inkább meglepő, mert utóbbit eddig csak az R-Design változatokhoz lehetett megrendelni. A vadonatúj V40 modellekben bemutatott digitális műszerfal mostantól a megújult modellekhez is elérhető, ami kívánságra mindig az adott helyzetben legfontosabb információkat jeleníti meg.
Az opciós tételként minden típushoz rendelhető Sensus Connected Touch elnevezésű központi rendszerrel a felhasználó álló helyzetben immár teljes értékű internetböngészőt használhat, legyen szó zenelejátszásról, vagy éppen Google navigációról, de éppenséggel ingyenes parkolóhely-keresőt, időjárási adatokat, számos helyi és webes alkalmazást, új funkciókat és frissítéseket kínáló alkalmazásboltot, valamint Volvo-szerviz-keresőt is igénybe vehetünk a berendezés segítségével, miközben a vezeték nélküli hálózat az autó minden utasával megosztható.
Mondanunk sem kell, mind a benzines, mind a dízelmotorral szerelt kivitelek hatékonysága fejlődésen esett át, így például a kézi sebességváltóval szerelt S80 115 lóerős, négyhengeres D2 dízelmotorjának fogyasztása a kategóriára jellemző legalacsonyabb, 4,1 l/100 km-es értéket mutat (kombinált európai ciklus, előzetes mérések), amely 108 g/km-es adatával egy ilyen méretű autónál pár éve még elképzelhetetlenül alacsony szén-dioxid-kibocsátást takart volna.