Hat friss típussal robbant nagyot a Volvo

A Volvo egyszerre hat modell, nevezetesen az S60, a V60, az XC60, a V70, az XC70 és az S80 frissítésével indít újabb offenzívát a piacon.

Sütő Zsolt
2013. 02. 22. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyszerű formák és felületek a skandináv stílus kiváló példái, és ez egyértelműen tetten érhető a modellcsalád újratervezett belső és külső megjelenésén egyaránt, míg az enteriőrben a minden részletre kiterjedő figyelem, a természetes anyagok, valamint a kiforrott ergonómiai jellemzők járulnak hozzá a kimért eleganciához.

Miközben a dinamikus megjelenés hatásosan emeli ki az egyes kivitelek sportos természetét, a felszín alatt a vezetési élmény lényegét a futómű-beállítások széles választéka ragadja meg, amely igazodik a vevők személyes igényeihez.

Az S60/V60 vásárlói például négy futóműtípusból választhatnak: a komfort, a dinamikus, a Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept) aktív futómű, illetve a sportfutóművek közül, ami annál is inkább meglepő, mert utóbbit eddig csak az R-Design változatokhoz lehetett megrendelni. A vadonatúj V40 modellekben bemutatott digitális műszerfal mostantól a megújult modellekhez is elérhető, ami kívánságra mindig az adott helyzetben legfontosabb információkat jeleníti meg.

Az opciós tételként minden típushoz rendelhető Sensus Connected Touch elnevezésű központi rendszerrel a felhasználó álló helyzetben immár teljes értékű internetböngészőt használhat, legyen szó zenelejátszásról, vagy éppen Google navigációról, de éppenséggel ingyenes parkolóhely-keresőt, időjárási adatokat, számos helyi és webes alkalmazást, új funkciókat és frissítéseket kínáló alkalmazásboltot, valamint Volvo-szerviz-keresőt is igénybe vehetünk a berendezés segítségével, miközben a vezeték nélküli hálózat az autó minden utasával megosztható.


Mondanunk sem kell, mind a benzines, mind a dízelmotorral szerelt kivitelek hatékonysága fejlődésen esett át, így például a kézi sebességváltóval szerelt S80 115 lóerős, négyhengeres D2 dízelmotorjának fogyasztása a kategóriára jellemző legalacsonyabb, 4,1 l/100 km-es értéket mutat (kombinált európai ciklus, előzetes mérések), amely 108 g/km-es adatával egy ilyen méretű autónál pár éve még elképzelhetetlenül alacsony szén-dioxid-kibocsátást takart volna.

Az eredmények még meggyőzőbbek annak fényében, hogy ezek a Volvo legnagyobb négyajtós modelljének ismérvei, s mindössze három esztendeje csak a vállalat legkisebb képviselője, a C30 DRIVe rendelkezhetett volna hasonló mutatókkal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.