Ahogy a személyautók esetében, a versenypályán sem hanyagolja a hibrid technológiát a Toyota, s a megbízhatósági versenyekre is benzines-elektromos géppel készül idén a japán gyártó. A TS030 Hybrid elődjéhez képest természetesen gyorsabb és hatékonyabb, hamarosan pedig már élesben is bemutatkozhat.
A holnapi nap folyamán megteszi első tesztköreit a Toyota új versenyautója, méghozzá a Paul Ricard-pályán. A lemezek alatt alapos munka eredménye bújik meg, nevezetesen egy 3,4 literes szívó V8-as, valamint az őt segítő elektromos hajtás. A benzinmotor 537 lóerőt produkál, az akkumulátorok helyett kapacitív töltéstárolókból táplálkozó elektromos egység pedig további 305 lóerőt ad a közösbe, amennyiben szükséges, így a pilóta akár 800 lóerő feletti teljesítményt is lehívhat a versenypályán.
Persze nem csupán a hajtásláncon csiszoltak a japán szakemberek, a TS030 módosított aerodinamikai elemekkel, továbbfejlesztett futóművel vág neki az esztendőnek, hogy minél előrébb verekedje magát a rangsorban, valamint hogy megfeleljen a 2014-ben életbe lépő reguláknak.
Az FIA World Endurance Championship hosszú távú versenyein két példány áll majd rajthoz: az egyik csapatot (7-es rajtszám) Alexander Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakadzsima alkotja, a másik alakulatban (8-as rajtszám) pedig Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin és Sébastien Buemi tekergeti a volánt.