Az újdonság célkitűzése, hogy a B-szegmens nagyköveteként a firtatott képességű Micra helyett sikerrel vegye fel a kesztyűt olyan ellenlábasaival szemben, mint többek között a Ford Fiesta, vagy éppen az Opel Corsa. Az autó azonban ennél többre is képes, hiszen praktikus utasterével, valamint a vezetőülés viszonylag magas pozíciójával az egyterűek előnyeit úgyszintén magában hordozza.
Ami a külső megjelenést illeti, a korábbi koncepció számos stíluseleme visszaköszön a Juke-hoz mérhetően egyedi modellen, de az utastérben inkább a konvencionális japán járművek kimért komorsága uralkodik. Szerencsére innovatív, korszerű megoldásoknak nem leszünk híján, hiszen immár fejlett, vezetőt segítő asszisztensek is a kínálat részévé válnak, legyen szó a Qashqaiban megismert 360 fokos kamerarendszerről, a sávtartásról, vagy éppen a holttérfigyelésről.
A hajtásláncok sajnos nem tartogatnak nagy meglepetéseket, hiszen benzines fronton az 1,2 literes, háromhengeres egység 80 lóerős szívómotoros és 98 tagú ménest számláló kompresszoros kivitelei állnak a startvonalra, míg a dízelek pártolói eleinte kizárólag a 90 paripát tömörítő 1,5 literes dCi mellett voksolhatnak. Alapesetben minden erőforráshoz ötfokozatú manuális váltó társul, de a négyhengeres öngyulladós motorhoz fokozatmentes CVT automata is párosulhat.
A hírek szerint az európai piac igényeihez igazodva a 370Z-hez hasonlóan egyedi végső beállításokkal és néhány kisebb külső módosítással kedveskedik majd a gyártó, ami a nagyobb teljesítményű átiratok bevezetésének gondolatával is kacérkodik. Március elején persze minden részletre fény derül, s ezután kisvártatva a kereskedésekben is kelleti majd magát az új Nissan Note.