A kínai gyökerekkel rendelkező Qoros rögtön a mély vízbe ugrik, és a népes, roppant erős alsó-középkategóriában indul harcba a 3-as nevet viselő típussal. Persze nem tudjuk, mire lesz képes szemtől szemben a régi múltra visszanyúló kompaktok ellen, de a gyártó minden erejével azon van, hogy a Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonság sikeres legyen.
A most bemutatott modell nem egyedüliként kerül a ringbe, a 3-as családja az alsó-középkategóriában népszerű karosszériaformákkal szintén megjelenik, így a későbbiekben ötajtós és kombi verzióra is van kilátás. Sőt, már itt van mindkettő tanulmány verziója, amelyből már az idén elkészülhet a sorozatgyártású példány – ez jól látszik a szériaközeli állapoton is.
Külsejét tekintve jellegzetes, karakteres vonalakkal találkozunk a Qoroson, ami Gert Hildebrandnak, a MINI korábbi formatervezői vezetőjének köszönhető. Ő felelős a 3-as stílusáért, munkáját pedig Münchenben és Sanghajban is komplett tervezői csoport segíti. A szélesre nyúló fényszórók és a hűtőmaszk előrevetíti a márka további tagjainak formavilágát, így már nagyjából tudjuk, mire számíthatunk. A szedán 4,62 méteres hosszához és 1,84 méteres szélességéhez 2,69 méteres tengelytáv társul – ígéretes értékek, amelyek minden bizonnyal a helykínálat terén is pozitívan köszönnek vissza. Az alapáron bővíthető csomagtartó 450 liter helyet kínál a csomagoknak.
Utastér szempontjából a tisztességes helykínálatot emeli ki a gyártó, illetve a minőséget, ami az ígéretek szerint Európa népszerű kompaktjainak kidolgozásával lesz összemérhető, de a képeket elnézve formailag szintén rendben van a belső. A sajtóközlemény kiemelt helyen foglalkozik a biztonsággal, ami érthető, hiszen a korábbi próbálkozások ezen buktak el. A Qoros tervezői éppen ezért ötcsillagos töréstesztre törekednek, és az EuroNCAP tesztjén még a forgalmazás megkezdése előtt bizonyítani szeretnének. Emellett az is sokat elárul, hogy a féken sem spórol a gyártó: elöl 320, hátul pedig 285 mm átmérőjű tárcsákat találunk. Az enyhe túlméretezés nem csoda: a fejlesztést a BMW M sportrészlegének egykori vezetője, Klaus Schmidt felügyelte.