Noha az egyéves korig szóló akció keretein belül markáns módosításra nem is számíthatunk, az Edition 1 modellek látványos kiegészítőkkel, valamint az opciós tételek jó részének bepipálásával ténylegesen az A45 AMG-k csúcsát jelenthetik.
A cirruszfehér fényezés kellemes alapot ad a sportos stílusnak, ahogy a motorháztetőn, a tetőn és az oldalakon végigfutó mattszürke csíkok is hozzájárulnak az egyediséghez. Nem mehetünk el szó nélkül a komplett aerodinamikai csomag mellett sem, amely az újdonság javát adja; hátsó szárnnyal, az első lökhárítóra biggyesztett kis ajakkal és nagyobb első légterelővel gazdagítja az összképet.
A különc bánásmód a tükörházakra, illetve a hűtőmaszkra is kiterjed, és a féknyereg sem menekülhetett, őt vörös festékbe mártották az átalakítás során. Az autóhoz szériában járnak a feketére fújt sokkülős könnyűfém felnik 19 colos méretben, rajtuk 235/35-ös abroncsok feszülnek.
Ahogy kívül, úgy belül ugyancsak a fekete és a piros határozza meg a hangulatot. A kényelemről és a gyors ívekben való oldaltartásról az AMG Performance sportülések gondoskodnak, a burkolatokat pedig műbőr és hasítottbőrszerű szövet fedi. A sofőrt az AMG feliratok mellett Edition 1-plecsnik emlékeztetik arra, hogy pontosan miben is nyomja a gázt padlóig.
A teljesítmény maradt az eddig ismert 360 lóerő, a nyomaték pedig 450 newtonméter, de a kétliteres négyhengeres egység képességei továbbra is sorozatosan sokkolják az autós társadalmat. Az Edition 1 felára eddig nem lett közkincs, azonban a hamarosan startoló genfi autószalonon minden bizonnyal fény derül rá.
Ezen a videón mozgásban is bemutatkozik az A45. Motorhangot, meglehet, nem véletlenül nem hallunk a videóban: a négyhengeres ilyen szempontból nem jó ómen. Lehet, hogy a frissített Renault Fluence-ban (menetpróba és árak hamarosan) bemutatkozó hanggenerátor itt is jót tenne?