Ott van például emlékezetes falconos bukása, amelyet 1983-ban a híres 24 órás verseny, a James Hardie 1000 időmérőjén hozott össze. Végig határon autózva, folyamatosan kanyarról kanyarra úsztatva a Fordot a kör vége felé éppen csak megérintette járgányával a pálya szélén a reklámtáblát és a fák közé csapódott. Majd miután kiszállt a roncsból teátrálisan az égbe hajította bukósisakját, mint aki még egy balesetből is show-t csinál, jelezve a helikopternek, hogy az égiek vele voltak és köszöni, jól van.
Utólag már vicces mellékzöngéje, és oka a jelenetnek, hogy Dick miközben eldobta csatalovát a természetbe, egyben sikerült átvágnia a közvetítőkamera kábeleit is, ezért csak a helikopteres tudósítók tudták a levegőből venni élőben az esetet.
Picit még visszább lépve az időben, hogy lássák, mennyire szerették őt a lelátókon és miként tudott talpra állni a leglehetetlenebb szituációkból is, hadd osszam meg Önökkel az 1980-as, nagyhírű Bathurst 1000-res futamon történteket.
Dick a második rajtkockából indult Falcon-jával a Mount Panorama versenypálya aszfaltcsíkján, és még az első kör elején át is vette a vezetést, sőt egészen a 17. körig tartotta pozícióját, mikor a pálya leglátványosabb szakaszán, egy beláthatatlan kanyarból az egyenesbe esve szembe találta magát a kapuként útját álló autómentővel, ami épp egy sérült versenygépet próbált elszállítani.
Ez még nem is lett volna akkora baj, simán ki tudta volna kerülni a járművet, csakhogy a legenda szerint a szabad ívre egy hatalmas, focilabda nagyságú követ rúgott egy részeg szurkoló, ami a másodperc töredéke alatt nullázta le Dick minden esélyét, hogy baleset nélkül megússza a manővert.
Az ausztrál pilóta ösztönösen mérlegelve lehetőségeit végül inkább a követ trafálta el a teherautó helyett, ám így sem tudta elkerülni a találkozást a pályát szegélyező betonfallal, ami teljesen összetörte versenygépét.
Viszont rögtön az eset után, még a történtek hatása alatt tett televíziós nyilatkozata, melyben könnyeivel küszködve ecsetelte kilátástalan helyzet és csalódottságát, olyan szimpátiát, no meg adakozási lavinát indított el, hogy a szurkolók felajánlásaiból és talán ennek hatására a Ford Motor Company, hova tovább maga Edsel Ford II segítségével, valamint az üzletember, Ross Palmer adakozásával kisvártatva sikerült újra versenybe szállnia.