Meglepően kicsi, belül viszont tisztességes méretű, hét személyt szállíthat, s csomagtartója is van, ráadásul dinamikus, mégis hatékony? A Nissan NV200 Evalia mindezt ígéri. Az ördög a részletekben rejlik.
Karosszéria és utastér
Nem szokványos vonalakkal ruházták fel a tervezők a 4,4 méter hosszú NV200-at, amelynek magassága jóval nagyobb, mint szélessége (1860 vs. 1695 mm). A keskeny kialakítás viszont kimondottan előnyös a szűk utcákban történő közlekedés során. Mindehhez kitűnő beláthatóság és picike, 10,6 méteres fordulókör társul.
Az utastér rendkívül átgondolt és nagyon praktikus. Az anyaghasználat és az összeszerelés terén persze nem kell csodára számítanunk. A kormány teherautósan laposan áll, a könnyen átlátható műszercsoport pedig nehezen olvasható le. Az ergonómia és a kezelhetőség viszont példás, mindent ott találunk, ahol keresnénk. A haszongépjárműgénekből kiindulva nem meglepő, hogy tárolókból Dunát lehetne rekeszteni.
Hátul mindkét oldalról biztonságosabb tolóajtókon keresztül juthatunk az Evalia bendőjébe. A harmadik sorból külön vezérelhető intenzitású klímaberendezés garancia arra, hogy az Evalia összes utasának elegendő friss levegő jut. Középen akár 190 centis felnőttek is komfortosan ülhetnek, leghátul pedig egyedül a lábtér jelent némi kompromisszumot 180 cm felett.
A csomagtartó hét üléssel is elfogadható méretű, bővítve pedig közel 3 köbméteres űrt is kaphatunk. A plusz két leghátsó fotel feláras.
Hajtáslánc
A sokat közlekedőknek a benzineshez képest félmillióval drágább 1.5 dCi-t érdemes választaniuk, amelyhez ráadásul 6 váltófokozat társul – tesztautónkban is ezt találjuk. A kis motor továbbra sem halk működésével örvendeztet meg minket, alacsony fordulatszámokon ébredő magas nyomatéka, tisztességes ereje és elfogadható fogyasztása viszont már elnyeri a felhasználók szeretetét. Az alig több mint 12 szekundumos 0–100 km/h-s sprintidő és az egész jó rugalmasság személyautós.
Az autópályán mutatott hangos működés és megugró fogyasztás garancia arra, hogy nem lesz kedvünk száguldozni az Evaliával. A szélzaj nagy tempónál jelentős, s az autó szigetelésén is érződik, hogy nem luxuscélokra készült.