Korábban a házon belüli testvéreivel ellentétben a Seat Leon kizárólag ötajtós kivitelben volt kapható, ám a Genfi Autószalonra a spanyolok egy olyan változat bemutatásával készülnek, ami újra alkalmas lehet a márka tüzesebb virtusának hangsúlyozására.
Az örömteli hír elsősorban a VW konszern MQB platformjának köszönhető, ami variálhatóságával költségtakarékos módon teszi lehetővé a legkülönbözőbb átiratok megszületését.
Mindez annyit tesz, hogy a kompaktabb kupé tengelytávolságában is különbözhet felmenőjétől, hiszen ezen jellemzője egészen pontosan 35 milliméterrel rövidül meg, ezzel pedig az SC a tervek szerint jóval agilisabbá is válik családbarát elődjénél. Nem csalás, nem ámítás, a Seat megszűnik másodhegedűsnek lenni, sőt műszaki hátterét tekintve az új Audi A3-mal közösködik.
Az utastérben a hátsó láb- és fejtér megkurtításától eltekintve jelentős változásokra nem számíthatunk, de továbbra is örülhetünk az éppen aktuális, 5 hüvelykes érintőképernyővel társuló szórakoztató rendszer és asszisztens berendezések jelenlétének. A csomagtartó űrtartalma a teljes hosszúság 4 centiméteres rövidülésének ellenére szintén megmarad 380 literesnek.
A hajtásláncok kínálatát természetesen a szokott sokszínűség jellemzi, azaz 86 és 184 lóerős teljesítményszintek között válogathatunk, miközben a legtakarékosabb kivitel egyértelműen a 105 lóerős TDI lesz, ami figyelemre méltó 3,8 literes átlagfogyasztással kecsegtet.