Több vagy finomabb? – Mazda CX-5 vs. Mitsubishi Outlander

Rendhagyó módon végeztünk összehasonlító tesztet: adott összegért néztünk két alanyt a divatos SUV kategóriából a családnak.

Csizsek Ádám
2013. 02. 16. 6:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Az már első pillantásra látszik, hogy az Outlander a testesebb kettejük közül, a CX-5 viszont saját kategóriatársaihoz mérten is sportosabb megjelenésű.

Utastér

Az autókba egymás után beülve olyan érzésünk van, mintha egy adott évtizedből egy másikba huppantunk volna át.

Az anyagok rendben vannak, de az összeszerelés bizony hagy maga után kívánnivalót: itt-ott apró sorják, változó méretű illesztési hézagok mutatják, hogy bizony illet volna még néhány munkaórát befektetni a Mitsubishibe.

A kényelem és a helykínálat viszont kárpótol az előbbi hibákért, ráadásul a harmadik – bizony, az Outlander hétszemélyes – üléssor is megfelelő lehet a 170-175 centinél nem nyúlánkabbak számára. A csomagtérben sem csalódunk, s 7 üléssel is marad némi hely a csomagok számára.

A kényelem terén a Mazda sem szégyenkezhet, azonban széltében érezhetően korlátozottabb hely áll rendelkezésre, harmadik üléssort pedig hiába keresünk. A hátsó üléssor némi dorgálást kap, ugyanis a fejtámlák alig húzhatók ki, így 175 centiméteres magasság felett kényelmetlenné válnak.

Bővíthetőség terén a Mazda ér el jó pontokat, hiszen míg az Outlander hátsó sora 60:40 arányban dönthető, addig a CX-5 40:20:40 felosztásban síkba rendezhető hátsó ülésekkel szolgál.

---- Hajtáslánc ----

Motor, hajtáslánc

A japánok gyakorlatilag mindkét részről tökéletesre csiszolt, teljesen új fejlesztésű öngyulladós négyhengeresekkel érkeztek a harcba, egyaránt 150-150 lóerővel és 380-380 Nm-rel, nagyon alacsony fogyasztásokat ígérve. A kifinomult, csendes, jól használható motorok közül talán a Mitsubishi terméke emelhető ki, hiszen karakterisztikája egyértelműen az egyik legkellemesebb dízelmotorrá varázsolja a piacon, de a Mazda sem marad el tőle.

Mérésünkön az Outander mintegy 1,5 másodperccel múlta felül a gyári 0–100-as adatot és 9 másodperc alá beférkőzve villantotta meg oroszlánkörmeit, míg a CX-5 szintén korrekt 9,5 szekundumos produkcióval zárt. Rugalmasságban fej fej mellett szerepelt a két japán.

Fogyasztás terén tesztalanyaink szinte pontosan ugyanazt az értéket hozták, nevezetesen 5,3-5,5 liter gázolajat égettek el 100 km megtétele során normakörünkön, s 6-6,5 literből mindkettő simán elketyeg.

Mindkét modell összkerékhajtással vendégeskedett nálunk. A Mazda szinte semmilyen beleszólást nem enged a sofőr részéről, a Mitsubishi pedig a váltó mögé biggyesztett 4WD gombbal enged váltani takarékos, intelligens vagy a fix összkerékhajtás között.

Futómű, komfort

Rugózási komfort terén egyik versenyzőre sem tekinthetünk szúrós szemmel, ám az Outlander lágyabban ringatózik, miközben a gyorsan vett ívek sem jelentenek neki akadályt. Ellenben kormányzása nem szerethető.

A Mazdát sportosabb, feszesebb karakterisztikával ruházták fel a szakemberek; a kanyarokban meglepően gyors és magabiztos, kormányzása pedig pontos és szerethető.

---- Értékelés ----

Ár, verdikt

A Mitsubishi hétszemélyes SUV-t kínál az Outlander személyében összkerékhajtással és 150 lovas, öblös dízelmotorral, korrekt, jó ár/érték arányban. A navigációval és hiánytalan felszereltséggel megspékelt tesztmodell 11 millió forintot kóstál, de listaáron akár 9 millióért is elhozhatunk egy példányt.

A CX-5 listaára bruttó 8,93 millióról indul, szintén vállalható felszereltséggel, a közel maradéktalanul felextrázott tesztautó árcédulája pedig 9,94 millióban állapodik meg.

A döntés ezúttal sem egyszerű, ám az egyéni igények alapján egyértelműen meghozható. Aki a fiatalosabb, sportosabb stílust kedveli akár a vezethetőség, akár a küllem terén, valamint megelégszik a korrekt, de csupán ötszemélyes helykínálattal, annak egyértelműen a CX-5 való.


A méretesebb Outlander azon felül, hogy a konkurenseknél otthonosabban mozog könnyebb terepen, kényelmével, a papírformát meghazudtolóan izmos dízelmotorjával és helykínálatával hódít, miközben akár hét utas szállítására is alkalmas, s a SUV kategória klasszikus értékeit így a gyémántosok büszkesége képviseli maradéktalanul. Mindezek ellenére összességében a CX-5 a kiforrottabb, modernebb, s kevesebb hiányosságot felmutató autó.

Az írás a teljes cikk kivonatolt verziója. A teljes verzió ezen a linken érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.