Külső
Az már első pillantásra látszik, hogy az Outlander a testesebb kettejük közül, a CX-5 viszont saját kategóriatársaihoz mérten is sportosabb megjelenésű.
Utastér
Az autókba egymás után beülve olyan érzésünk van, mintha egy adott évtizedből egy másikba huppantunk volna át.
Az anyagok rendben vannak, de az összeszerelés bizony hagy maga után kívánnivalót: itt-ott apró sorják, változó méretű illesztési hézagok mutatják, hogy bizony illet volna még néhány munkaórát befektetni a Mitsubishibe.
A kényelem és a helykínálat viszont kárpótol az előbbi hibákért, ráadásul a harmadik – bizony, az Outlander hétszemélyes – üléssor is megfelelő lehet a 170-175 centinél nem nyúlánkabbak számára. A csomagtérben sem csalódunk, s 7 üléssel is marad némi hely a csomagok számára.
A kényelem terén a Mazda sem szégyenkezhet, azonban széltében érezhetően korlátozottabb hely áll rendelkezésre, harmadik üléssort pedig hiába keresünk. A hátsó üléssor némi dorgálást kap, ugyanis a fejtámlák alig húzhatók ki, így 175 centiméteres magasság felett kényelmetlenné válnak.
Bővíthetőség terén a Mazda ér el jó pontokat, hiszen míg az Outlander hátsó sora 60:40 arányban dönthető, addig a CX-5 40:20:40 felosztásban síkba rendezhető hátsó ülésekkel szolgál.
---- Hajtáslánc ----
Motor, hajtáslánc
A japánok gyakorlatilag mindkét részről tökéletesre csiszolt, teljesen új fejlesztésű öngyulladós négyhengeresekkel érkeztek a harcba, egyaránt 150-150 lóerővel és 380-380 Nm-rel, nagyon alacsony fogyasztásokat ígérve. A kifinomult, csendes, jól használható motorok közül talán a Mitsubishi terméke emelhető ki, hiszen karakterisztikája egyértelműen az egyik legkellemesebb dízelmotorrá varázsolja a piacon, de a Mazda sem marad el tőle.
Mérésünkön az Outander mintegy 1,5 másodperccel múlta felül a gyári 0–100-as adatot és 9 másodperc alá beférkőzve villantotta meg oroszlánkörmeit, míg a CX-5 szintén korrekt 9,5 szekundumos produkcióval zárt. Rugalmasságban fej fej mellett szerepelt a két japán.
Fogyasztás terén tesztalanyaink szinte pontosan ugyanazt az értéket hozták, nevezetesen 5,3-5,5 liter gázolajat égettek el 100 km megtétele során normakörünkön, s 6-6,5 literből mindkettő simán elketyeg.