A Nissan és a Signatech segítségével az Alpine az No36-tal újra kigördül Le Mans aszfaltjára, hogy vonzó kék színe ismét beleégjen az autósport iránt rajongók szürkeállományába. A jó szereplésre pedig minden esélye megvan, hiszen tapasztalt támogatást tudhat a háta mögött a csapat.
Az autóban a japánoktól érkezett 4,5 literes V8-as (VK45) játssza a főszerepet a maga 500 lóerejével, amihez mindösszesen 900 kg-os tömeg társul, így nem csoda, hogy a 330 km/h-s végsebesség csupán száraz adat, a maximálisan elérhető tempó jórészt az adott pályához igazított váltóáttételektől függ. A gangolásért szekvenciális X-Trac nyomatékváltó felel hat fokozattal. Az abroncsokat a Michelin, a kenőanyagokat pedig a Total biztosítja, a fékeken Brembo felirat árulkodik a beszállítóról.
Mindez szükséges ahhoz, hogy igazán erőssé váljék ismét az Alpine márkanév, így az alatta futó termékek ismertsége s elismertsége ugyancsak magasabb szintre léphet. A stílszerű, versenysportba való visszatéréssel megspékelt debütálást követően 2016-ban válik valóra az Alpine és a Caterham közös álma.
Első ízben az európai Le Mans versenysorozatban (ELMS) próbál majd bizonyítani a franciák büszkesége, hogy aztán a nyár eleji 24 órás viadalon már bejáratott csapatként szerepelhessenek. Az autó egyébként a Paul Ricard pályán mutatkozik be március 26-27-én, azaz az ELMS tesztnapjain. A volán mögött Nelson Panciatici és Pierre Ragues dolgozik majd, Tristan Gommendy pedig a nagy megmérettetésre csatlakozik később az alakulathoz.