4 üléssel is debütál a Maserati GT MC Stradale

A Maserati GranTourismo hangjával és képességeivel már korábban is különlegeset alkotott, azonban mostantól akár négyen is élvezhetik a lóerőket.

Sütő Zsolt
2013. 03. 03. 18:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen példájára a Fiat is igyekszik némileg populárisabbá tenni sportos márkáit, ami olvasatunkban annyit tesz, hogy a Maserati is kommerszebbnek ígérkező típusokkal lép a színre. A tervek igencsak nagyratörők, hiszen a cél az eladási statisztikák 900 százalékos (!) növelése, amit egy modelloffenzívával karöltve nem is lenne lehetetlen elérni.

Az évi 50 000 egység ezzel együtt még mindig nem lenne földtől elrugaszkodott (Volkswagen Golfból csak Németországban két hónap alatt elkel ennyi), azaz mint arra márka vezérigazgatója utalt, a brand nem sokat veszítene exkluzivitásából. A stratégia része az új Quattroporte debütálása is, de nem mehetünk el szó nélkül a BMW 5-ös széria és a Mercedes–Benz E osztály konkurensének kikiáltott Ghibli mellett sem.

 

A GranTurismo/GranCabrio várható értékesítései darabszámai vélhetően messze elmaradnak majd a Jeep Grand Cherokee alapjaira építkező hobbiterepjáró, a Kubang népszerűségétől, ami egyenesen a Porsche Macan ügyfélköréből hasítana ki egy jókora szeletet.

Nem maradunk azonban újdonság nélkül a Genfi Autószalonon sem. Miközben a GranTurismo MC Stradale átirata mindeddig kizárólag kétüléses kivitelben volt kapható, a jövőben egyidejűleg négyen is átélhetik a Maserati versenysorozatából utcára engedett szörnyeteg nyújtotta élményeket. A műszaki tartalmat illetően persze alig lesz változás, hiszen az olasz típusokra jellemző áriáról továbbra is egy 4,7 literes, V8-as szívómotor gondoskodik, 460 lóerős teljesítményt engedve szabadjára, s az erőt egy hatfokozatú szekvenciális váltóval oszthatjuk be.

Miközben a lassításokról a Brembo pályán edződött fékei gondoskodnak, a végsebesség elérheti a 303 km/h-s felső határt is, de ennél is fontosabb, hogy a típus számos megoldása – így a szénszálas motorháztető, vagy éppen a rugózatlan tömeget csökkentő 20 colos felnik – egyenesen a versenyzés világából kerültek át a rendszámmal is büszkélkedni képes sportautóra. Az újdonság árcédulájáról mindeddig nem adott ki közleményt a gyártó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.