Ennek kapcsán számunkra duplán is öröm, hogy az újdonság összeszerelése éppen Győrben folyik majd. Persze a típus esetében már szó sincs holmi fejlődő régióknak szánt puttonyos átiratról, s erre bizonyíték, hogy a frissen debütáló üdvöske nem csak Oroszországban és a keleti régiókban, de többek között az Egyesült Államokban és Németországban is hódító útra indul majd.
Mondanunk sem kell, hogy a moduláris építési elv térnyerése mellett műszaki meglepetésekre már aligha számíthatunk, miközben a sziluett merőben a 2011-ben bemutatott koncepcióhoz hasonlít.
Az Audi A3 szedán 4,5 méteres hosszával alig 20 centiméterrel marad el felmenőjétől, az A4-estől, s csomagtartójának 0,52 köbméteres űrtartalma 20 literrel szárnyalja felül ötajtós testvérének hasonló jellemzőjét. Noha a B-oszlopig a már ismert változattal tökéletes egyezőséggel számolhatunk, ettől a ponttól nagyobb szabadsággal száguldhatott a tervezők ceruzája, akik a hátsó fejtér biztosítása mellett is a kupés sziluettre való törekvés mellett kötelezték el magukat.
Ami a hajtásláncokat illeti, a többi karosszériaváltozat minden teljesítményszintje elérhető lesz a szedán esetében is, legyen szó 105 lóerős dízeles kocogásról, vagy éppen 300 tagú ménest számláló benzines vágtáról.
Noha az RS változat felbukkanása valószerűtlen, a négykerékhajtás és a DSG dupla kuplungos váltó kiváltságairól nem kell lemondanunk, mint ahogy a legfejlettebb asszisztens és szórakoztató berendezések is megtalálhatók lesznek a fedélzeten.