Azonban a GT3 R polgáriasabb testvérével szemben nem a 991-es kódnéven futó, friss 911-es alapjaira épül, hanem még a korábbi 997-es generációból faragták a Porsche mérnökei. Így a nyugdíjazott generáció nem hal ki teljesen, még éldegélhet egy picit, s újabb sikerekkel bizonyíthatja a német sportmárka rátermettségét.
A 911 GT3 R szélesített első és hátsó futóművel terpeszkedik az aszfalton, az új aerodinamikai csomag pedig a gyártó által rendelkezésünkre bocsátott információhalmaz szerint még nagyobb erővel képes a pályához préselni az autót, így a magasabb kanyarsebesség szavatolt, s az új, különböző méretű (első-hátsó) felnikre húzott szélesebb abroncsok még jobb tapadást biztosítanak.
A nyomtáv 50 mm-es szélesedése természetesen a futómű átdolgozását is magával hozta, míg maga a tengelytáv 10 mm-rel bővült. A géptető alatt viszont az ismerős négyliteres boxermotor bújik meg, amelynek hat hengere félezer lóerőt szabadít a hátsó kerekekre az automatizált hatsebességes váltón keresztül. Ráadásul mivel a korábbi verzióra épül az új 911 GT3 R, így a Porsche a régebbi példányok tulajdonosai számra is elérhetővé teszi az átalakításhoz szükséges csomagot.