Az új GT3 R életben tartja a régi Porsche 911-est

A Genfi Autószalonon a Porsche a 911 GT3 bemutatásával ünnepelte a 911 50 évét, ám ezzel nem lőtték el összes puskaporukat a zuffenhauseniek.

Csizsek Ádám
2013. 03. 20. 6:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azonban a GT3 R polgáriasabb testvérével szemben nem a 991-es kódnéven futó, friss 911-es alapjaira épül, hanem még a korábbi 997-es generációból faragták a Porsche mérnökei. Így a nyugdíjazott generáció nem hal ki teljesen, még éldegélhet egy picit, s újabb sikerekkel bizonyíthatja a német sportmárka rátermettségét.

A 911 GT3 R szélesített első és hátsó futóművel terpeszkedik az aszfalton, az új aerodinamikai csomag pedig a gyártó által rendelkezésünkre bocsátott információhalmaz szerint még nagyobb erővel képes a pályához préselni az autót, így a magasabb kanyarsebesség szavatolt, s az új, különböző méretű (első-hátsó) felnikre húzott szélesebb abroncsok még jobb tapadást biztosítanak.

A nyomtáv 50 mm-es szélesedése természetesen a futómű átdolgozását is magával hozta, míg maga a tengelytáv 10 mm-rel bővült. A géptető alatt viszont az ismerős négyliteres boxermotor bújik meg, amelynek hat hengere félezer lóerőt szabadít a hátsó kerekekre az automatizált hatsebességes váltón keresztül. Ráadásul mivel a korábbi verzióra épül az új 911 GT3 R, így a Porsche a régebbi példányok tulajdonosai számra is elérhetővé teszi az átalakításhoz szükséges csomagot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.