A motorsportban tapasztalatokat gyűjtő Donkervoort neve kevésbé cseng ismerősen, pedig a vállalkozás 1978 óta foglalkozik ultrakönnyű autók építésével, melyeket rendszerint a kor legmodernebb műszaki vívmányaival töltenek meg a hollandok. A D8 GTO személyében a manufaktúra aktuális csúcsmodelljét tisztelhetjük.
A felépítésében a Lotus SuperSeven, illetve a Caterham alkotásaira emlékeztető modell lemezei alatt a németek 2,5 literes, soros, öthengeres TFSI erőforrása teljesít szolgálatot, 340 lóerős teljesítményt, valamint 450 Nm-es nyomatékot engedve szabadjára.
A mindössze 695, és a felszereltség függvényében maximálisan 750 kg-osra hízó tömeg ismeretében már nem is olyan meglepő, hogy az újdonság 3 másodpercnél is kevesebb idő alatt éri el a 100 km/órás sebességet, s tempóját a 255 km/órás határig képes fokozni, igaz, ekkor már igencsak kócolódik a társunkul szegődött hölgyek frizurája, miközben a pilóta némileg nagyobb adrenalinlöketet kap, mint egy hasonló tempóval suhanó prémium limuzin, vagy bizonyos megfontolások mentén negatív értelemben kifinomult sportautó volánja mögött.
Mivel szerkesztőségünk tagjai közül többen a korábban tesztelt Caterhamet tartják a legélvezetesebben vezethető autónak, azonban ezzel párhuzamosan a Roadsport még kompromisszumkészséggel rendelkező felhasználók számára is sok megalkuvást kíván, szinte előre borítékolható, hogy az arany középúton járó Donkervoort a leplezetlen vezetési élményre vágyók számára a lehető legjobb választás, hiszen még némi helykínálat és komfort is elveszett benne.
A vásárlás előtti SWOT analízis elkészítésére persze már aligha van idő, hiszen a D8 GTO 25 darabos szériájából 19 már gazdára talált, így a birtoklási vágy feléledésével tanácsos lehet azonnal a telefonkagyló után kapni.