Nem is csoda, hiszen míg Karl Lagerfeld csupán lehengerlő tőkeerővel kardoskodik az árveréseken, addig az amerikai műsorvezető mindenkit ismer és valamiféle csodálatos osztódási, vagy teleportálási képességének köszönhetően minden fontos autós eseményen meg is jelenik, ahol az autógyártók legbefolyásosabb emberei elébe szaladnak, hogy keresztnevén szólítva faggassák hogylétéről.
Minderről persze már többször említést tettünk, most azonban a saját műhellyel rendelkező szakember egy újabb ékkővel gazdagította gyűjteményét. A Maserati 3500 GT ezúttal is egy pajtában vesztegelt, mígnem hősünk fel nem fedezte, hogy aztán teljes felújítással együtt is kevesebbet költsön rá dollárban, mint amennyibe egy nem is tökéletes példány Európában euróban kerülne (120-150 000).
A fellelt talján esztétikailag szinte kifogástalan állapotban volt, de Mr. Leno gondoskodott arról, hogy a karburátoros példányok 220 lóerős változatával szemben a soros hathengeres motor injektorral adhasson le 235-240 lóerős teljesítményt, ami ráadásul a korábbi ötezres fordulat helyett állítólag már 1800-nál tetőzik. Ami az autó megjelenését illeti, felesleges is lenne a jelzők fokozásába bocsátkozni, a történet részleteiről pedig az alábbi felvételen maga a tulajdonos számol be.
A hasonlóan mesés történetek hallatán persze csak irigykedve figyelünk, hiszen hazánkban ritkák az olyan csodák, amikor a nagypapa fészeréből a lomok alól kerül elő egy veterán sportkupé, most azonban Jay Leno babérjaira törve nekünk is van egy ajánlatunk Önöknek.
A brit Silverstone aukciós ház ugyanis május 17-én egy olyan 1968-as Maserati Ghiblit kínál eladásra, ami korábban 14 évig vesztegelt egy pajtában. A teljes restauráció elkerülhetetlen, azonban a 18 000 eurós kikiáltási ár (kb. 5,5 M Ft) még nem is mondható vészesnek, ráadásul egy kifogástalan példány birtokában bizonyára nem lesznek álmatlan éjszakáink befektetésünk megtérülése miatt.
A típusból 1967 és ’73 között 1150 darab készült, s az igencsak korai ’68-as lemezei alatt a 4,7 literes V8-as 330 lóerős teljesítménnyel szolgál, miközben 6 szekundum alatt teljesíthetjük a kötelező 100-as sprintet, hogy kívánságra meg se álljunk a 248 km/h-s végső határig – jól látják, ezek gyakorlatilag egy új Opel Astra OPC-vel egyező adatok 45 év távlatából.