Vajon a hazai harcosnak sikerülni fog a dobogó legfelső fokáig terelni a márkahű kék-fehér egyenruhájában pompázó Dacia STCC Editiont, vagy visszasírja majd előző, Saab versenygépét? Hallva a márkaválasztást, sokan nem tennének egy fabatkát se a románok harci szekerére, hisz a gyártó nem versenyautóiról, hanem sokkal inkább kedvező árú modelljeiről ismert, bár már a szocialista érában is indultak olyan híres versenyeken, mint például az Acropolis Rally.
Ám mióta a Renault-val közösen építik a márka arculatát, újra szépen szerepeltek már több versenysorozatban. Alain Prost például számos sikert, még bajnoki címet is elért a Daciával a francia jégralibajnokságon, az Andros Trophyn.
A „Professzor” először egy V6-os, 350 lóerős Renault-motorral mind a négy kerekét hajtó és kormányzó, csővázra épült Dusterrel írta át a jég tapadási együtthatóját, amit egy hasonlóan végletekig átalakított Lodgy „Glace” követett, mellyel 2012-ben összetettben is nyert. A Dacia második nagyobb motorsportos dobását 2011-ben mutatta be a legendás Pikes Peak versenyen a Duster „No Limit” vadállat személyében, melyet egyből a „király kategóriában”, a szinte semmi megkötést nem tartalmazó Unlimited géposztályban indítottak. És láss csodát, egyből a harmadik helyen végeztek a 850 lóerős modellel, melynek Nissan VR 38 DETT kódjelű tuningolt hajtóművét egy Nissan GT-R-ből kölcsönözték.
Andersson autója a márka versenyprogramjának harmadik jelentős lépcsőfoka lesz, és azért úttörő, mert ez az első komoly és ráadásul gyári támogatású Dacia a Renault égisze alatt, mely aszfalton próbál borsot törni a konkurencia orra alá az S2000-res Logan és Sandero próbálkozások után.
Sokat is várnak a versenygéptől – a TTA – Racing Elite League összesítésében tavaly csak a 13. helyezésig jutó Andersson úgy tervezi, hogy idén az évad második felében már jó eséllyel szállhat harcba a dobogós helyezésekért a Daciával. Mielőtt Andersson autója éles versenyen is bemutatkozna, szélcsatornás teszteken fogják vizsgálni a jármű aerodinamikai paramétereit és április 16–18. között helyt kell állnia egy hivatalos STCC-s teszten, hogy elvégezhessék rajta az utolsó simításokat.
Kíváncsian várjuk, hogy a TTA 2013-as szabályai szerint épített, kívülről a Logan formavilágát magára húzó, ám igazából csővázas héjra épült szénszálas karosszériával megáldott, 3,5 literes V6-os motorral hajtott autó végül beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Egy biztos, a menetteljesítmények már most elég impozánsak, hisz a mindössze 1100 kg-os méregzsák 3 másodperc alatt teljesíti a 0–100-as sprintet, és a végsebessége a 270 km/h körüli impozáns értéket bitorolja.