Az újdonság lényegében a Renault-Nissan barátságnak köszönheti létét, hiszen alapjait a Nissan Juke platformja adja, ahogy a Clio is erre az architektúrára épül. Hossza 4120 mm, így mindösszesen 5 mm-rel rövidebb japán felmenőjénél.
A hűtőmaszk és a fényszórók uralta orr szinte össze sem téveszthető mással és az embléma is meglehetősen nagy méretben díszeleg a Renault elején. Az oldalsó domborulat a Clióról már ismerős, ahogyan a hátsó traktust ugyancsak a kisautó stíluselemei ihlették. A 2011-es Captur tanulmányautó egyébiránt néhány apróbb formai játékban egyezik a gyártáskész autóval, ám a háromajtós koncepciónak lényegi egyezése nincs az újdonsággal.
A Captur a gyártó szerint ötvözi a SUV-k kedvező vezetési pozícióját és megnyerő stílusát, miközben az egyterűek helykínálatát nyújtja, vezetési élményben pedig a kompakt ötajtósokkal kel versenyre. A Renault kiemeli az autót egyedivé varázsoló lehetőségek tárházát, kezdve a kéttónusú fényezéssel, az utastérhez választható betéteken át a kárpitok színéig. A középkonzolt a franciák R-Link érintőképernyős multimédiás rendszere uralja, a zene hat hangszórón keresztül szólhat, de nem hiányzik a Bluetooth kapcsolat és a prémium Arkamys hifi választási lehetősége sem.
Benzines fronton a gyártó 1,2 literes TCe turbómotorja áll rendelkezésre 90, vagy 120 lóerős teljesítményszinteken, ám utóbbi kizárólag dupla kuplungos EDC automataváltóval társítható. A dízel erőforrások hívei az 1,5 literes blokk 90 paripát szabadjára engedő változata mellett voksolhatnak, s kívánságuktól függően válthatnak kézzel, vagy bízhatják a munkát az EDC szerkezetre.