Drága élvezet: íme, a 218 lóerős Mini Paceman

A Minik legerősebbjei mindig is a John Cooper Works verziók voltak. Ezúttal a legfrissebb brit, a Paceman érkezett vissza az izmosítókúráról.

Szabó Péter
2013. 03. 07. 11:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mini Paceman bevezetése előtt kérdéses volt, hogy vajon mi értelme van a néhány centivel kurtított, laposabb/erősebben lejtő tetővonalú, átszabott hátsójú, négyszemélyes s hasát a földhöz 10 mm-rel lejjebb hordó, háromajtós Countrymannek, ám az egészen bizonyos volt, hogy ha már a típus megjelenik (és mint tudjuk, Párizsban debütált), az izgalmas John Cooper Works kiadás nem hiányozhat a kínálatból.

Így is lett: a Mini tegnap hivatalosan bejelentette az izom-Paceman érkezését. Az bizonyára senki nem lep meg, hogy semmiféle meglepetést nem tartogat számunkra a típus, így a Countryman JCW-nél megismert technikával és fűszerezéssel találkozhatunk.

 

A 184 lóerős „sima” Cooper S All4 csúcsverzióhoz hasonlóan a JCW is 1,6 literes, kettős megfúvású turbómotort és elektromágneses központi differenciálművel dolgozó összkerékhajtást kap, mely alaphelyzetben a nyomaték 50 százalékát küldi a hátsó tengelyhez, de ha a rendszer úgy ítéli meg, akár 100 százalék is kerülhet a hátsó kerekekhez.
Volt róla szó, hogy esetleg elsőkerékhajtással is elérhetővé válik az autó, de a kezdetekben egész biztos, hogy széria lesz az „All4”. A Countryman JCW-hez hasonlóan a hatfokozatú kézi mellé elérhető lesz egy szintén „hatos” automataváltóval is a Paceman.

A modell nevéhez méltó izmosabb teljesítményt a motor alaposabb átalakításával érték el a mérnökök. A közvetlen befecskendezéses és változó szelepvezérlésű egység erősített dugattyúkat és átdolgozott szívótraktust kapott, de a hangos, mérges kipufogórendszer, a nagyobb töltőlevegő-hűtő és az elektronika átprogramozása is segített a 6000-es fordulaton jelentkező 218 lóerős teljesítménycsúcs elérésében. Ehhez tisztességes 280, illetve átmenetileg az „overboost” funkciónak köszönhetően 300 Nm nyomaték társul – utóbbi 2100 fordulat/perctől egészen 5200-ig.

A Paceman ezzel az erővel megspékelve mindkét váltóval 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra (Countryman JCW 7,0 mp), miközben végsebessége 227/225 km/h (Countryman JCW 225/223 km/h). A tekintélyes erő ellenére a gyári átlagfogyasztás továbbra is visszafogott marad: 7,4 a kézi váltós és 7,9 l/100 km az automata esetében – a kézi váltós értéke a hiányzó start/stop rendszer miatt 7 deci, az automatáé viszont csupán 2 deciliter pluszt jelent a 184 lóerős Cooper S-hez képest.

Mindezek mellé komolyabb fékrendszer és sportosra hangolt futómű érkezik 10 mm-es ültetéssel, de a hangulatot a vérmesebb kipufogórendszer, a külső-belső optikai kiegészítők sora és a nagyobb, 18 colos könnyűfém felnik fokozzák, sőt, felárért 19 colos szettet is kérhetnek a vásárlók (a fenti képeken ez átható). A modell még tavasszal megérkezhet a kereskedésekbe, mégpedig igazán borsos, 9,8-9,9 millió forintos alapáron. A Countryman JCW egyébként hazánkban 9,5 milliótól érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.