Eltávolodik egymástól a Citroen és a Peugeot

Az autóipart Európában komoly válság sújtja, a PSA konszern problémái gyökerét saját magában látja, a megoldást pedig márkái szegmentálásában.

Csizsek Ádám
2013. 03. 16. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A típusok újrapozicionálása és a stílusbeli eltérések növelése már napirenden is van a francia konszernnél. A legfontosabb lépés jelen pillanatban a Peugeot imázsának fejlesztése, hogy az emberek igényes autóként gondoljanak rá, miközben a két márka közül az olcsóbb alternatívát a továbbiakban a Citroën hagyományos modelljei fogják képviselni, az abszolút csúcsot pedig utóbbi DS sorozata jelenti majd.

A differenciálás érthető stratégiai döntés, ráadásul a Citroën kifejezetten prémiumnak szánt, DS modellcsaládja már szert tett ismertségre, s a széria a most meghozott döntés értelmében még magasabbra nő majd. Az ígéretek szerint a Peugeot egy picivel a DS prémiumszintje alá kerül majd a rangsorban.


A Citroën a későbbiekben a C modellcsaláddal kínálja majd a legjobb ár/érték arányt képviselő autókat, az ő előfutárukat a C-Élysée személyében már ismerhetjük. A márka leginkább az egyszerűséggel, a bonyolult megoldások mellőzésével próbálja elérni a vonzó árakat, így a minőség terén nem kell majd jelentős visszalépésre számítani. A legfrissebb motorokat pedig az eddig leírtaknak megfelelően első körben a Peugeot modelljeibe építik be, illetve a legerősebb erőforrások szintén az oroszlánosok kínálatában szerepelnek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.