Álmatlanság gyötör. Bármennyire is küzdök, az ösztöneim minden próbálkozást meghiúsítva tiltakoznak. Az agyam sem képes pihenő üzemmódba kapcsolni, hiszen bántó gondolatok sokasága pengeti az idegsejtjeimet, s csupán egyetlen éltető kép maradandó: a kulcsokért kell nyúlnom, hogy vágyaim kielégítésével a fáradtság mindenhatósága kényszerítsen nyugovóra.
A pirula ezúttal nem élhető alternatíva, inkább a természetes kimerültség döntsön a párnák közé, mint a modern orvostudomány mellékhatásokkal járó tablettái. A slusszkulcs elemelésével a kényszer egy szempillantás alatt izgalommá alakul, s a lépcsőn lefelé lépkedve már adrenalin higítja a vérem, izmaim megfeszülnek, pupilláim kitágulnak, s mire a garázs ajtaját feltépem, már a benzinnel keveredett levegő édes illatát szippantom magamba.
A sötétség leple alatt a kihalt utak szinte éhezik, hogy közelebbi kapcsolatba kerülhessenek az abroncsokkal, hogy talán emlékül szakíthassanak ki belőlük néhány apró szemcsét. A Ford Focus ST csábít, kihívások elé állít és precizitásra ösztönöz. A kilincs megragadását követően a Recaro által formázott sportülésekbe csúszom, s érzem, hogy a lehető legjobb helyen vagyok.
Bár enyhén szűknek tűnik a Ford fotelje, néhány perc elteltével természetesnek hat, ahogy szorosan átölel. A gombnyomásra feléledő négyhengeres csöndes muzsikába kezd, alapjáraton kifejezetten nyugodt viselkedést mutatva, de már az első gázadásnál bebizonyosodik, hogy akkor szabadítjuk el a poklot, amikor épp úgy kívánjuk. Ugyanis a kétliteres, 250 lóerő leadására képes négyhengeres turbómotor erején felül teljesít.
A gyártó által megadott 6,5 másodperces 0–100-as gyorsulást vidáman tesszük egyenlővé a múlttal, a műszer határozottan állítja, hogy 6,14 szekundum alatt sikerült abszolválnunk a műveletet, s a negyed mérföldes távolság megtételéhez sem kellett több 14,5 másodpercnél. Az alapjárati nyugalmat magunk mögött hagyva könnyedén vonhatjuk magunkra a környezet figyelmét, a négyhengeres erőforrás a tőle elvártnál szebben üvölt a méretes kipufogón át, mély szólamai a fordulatszám emelkedésével vadabb, de határozott dallamokban folytatódnak. A 6700-as leszabályozást mindenféle erőlködés nélkül bírja a motor, de a gyorsaságot szem előtt tartva legfeljebb 6000-nél érdemes a következő fokozatba tolni a váltókart.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!