Mondanunk sem kell, hogy a katonáknak nem lesz részük semmiféle luxusban, sőt, a motorháztető alatt szolgálatot teljesítő dízelmotor sem az élményhajhász kívánalmakat helyezi előtérbe, de nem váratott magára az ötlet, hogy a kereskedelmi forgalomban gyakorlatilag felső korlát nélküli árcédulával is könnyedén értékesíthető típus luxuskivitelben is napvilágot láthatna.
Nem titok, hogy a hatkerekű átirat azokat az olajsejkeket, iparmágnásokat és mindenféle jótevő milliárdosokat igyekszik meggyőzni, akik később talán aranyba is foglalják kedvencüket, így aztán az sem lenne meglepő, ha a későbbiekben nem csak a fukarok motorja dohogna a motorháztető alatt.
A pillanatnyilag létező két tesztautóban ugyanis a hazánkban 44,5 millió forinttól kapható G63 AMG kivitel blokkja lapul, pedig éppenséggel nem kerülne semmibe az alig erősebb G65 AMG szívének beültetése sem, ami hagyományos karosszériával már szerény 85,2 millió forint ellenében megvásárolható. A piszkos anyagiakon persze csak a földi halandók lovagolnak, így a sajtó képviselőinek kérdéseire szinte sértődötten érkezett a válasz, hogy a 6x6-os G-osztály nagyságrendileg 110 millió forintba kerül majd. Mert bizony a különlegességet az ügyfelek nyomására maholnap forgalmazzák, azaz egy Mercedes-kereskedésbe megfelelő méretű pénzes bőrönddel besétálva ugyanúgy mindenféle akadályoztatás nélkül megvásárolhatnánk, mint Putyin S600-as Pullmanját.
Kész szerencse, hogy a „hatlábú” talán csak külső méretei okán lesz igazi romboló, hiszen egy víziló akkor sem válik díjnyertes agárrá, ha alaposan kigyúrja magát. Gyorsulási adatokkal ugyan nem szolgálhatunk, de az bizonyos, hogy az AMG biturbós V8-as szörnyetege által felszabadított 544 lóerős teljesítmény és a bődületes, 760 Nm-es nyomaték megteszi a magáét.
Minthogy a nagyságrendileg 4 tonnás monstrum élményfaktora ezúttal nem a puszta száguldásban rejlik, a végsebesség jelentősége elenyésző, így stabilitási okokból csupán 160 km/óráig gyorsulhatnánk – addig viszont bárhol, példának okáért a Dubajt övező dűnéken is. A sivatagban otthon is van az újdonság, de Európában már nem fogadnák tárt karokkal, hiszen szén-dioxid-kibocsátása inkább mérhető kilogrammokban, mint grammokban, így nem lepődünk meg azon sem, hogy az 5,5 literes blokk 30 literes fogyasztás mellett szinte még éhhalálra van ítélve, azaz az autó képességeit kihasználva inkább fél hektoliterrel kellene számolnunk.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!