A jubileumi modell hivatalosan a Genfi Autószalonon mutatkozik be, így a formatervezői csoport vezetője, Filippo Perini egyelőre csupán annyit mondott: „ez lesz a valaha gyártott leggyorsabb Lamborghini”.
A fizika törvényei előtt is meghajló extravagáns formákat ugyan már megszokhattuk az olasz gyártótól, hiszen elég csak a Sesto Elementóra gondolni, ám ezúttal még extrémebb múzsától ihletve dolgozhattak a mérnökök a vonalak megrajzolása közben. A Veneno név ezzel együtt stílszerű, hiszen spanyolul mérget jelent. Az autó az Aventador műszaki alapjait örökölte, azaz annak szénszálas alapjára épült, motorja pedig szintén a testvértől származik, ám a szakemberek átdolgozták a 6,5 literes szívó V12-est, hogy a végeredmény minden eddiginél több lóerőt tartalmazzon.
Az eredetileg 700 lóerős tizenkéthengeres Veneno 740 lóerővel tépi fel az aszfaltot mind a négy kerekével, ami 354 km/h-s csúcssebesség elérését is biztosítja egyben. A váltás feladatát hétfokozatú, automatizált váltóra bízták a fejlesztők. Az egymilliárd forintos vételárat ráadásul hárman már ki is fizették, s a csodák kapuja ezzel be is zárult, ugyanis a márka fél évszázados történetét ünneplő modellből mindösszesen négy darabot készítettek az olaszok, ám ebből egy a manufaktúra gyűjteményét gazdagítja majd.