Miközben a Genfi Autószalon csarnokának egyik oldalán ott pózol a várakozások szerint egy hajszálnyival lejjebb pozicionált ikertestvér, a Chevrolet Trax, addig a másik sarokban a Ford lépteti szorítóba újdonságát.
Az európai piacra termett EcoSport nem rejti véka alá küldetését, hiszen a márka tradicionális köntösében éppen a fentebb említett ellenfelek méreteivel büszkélkedik, csak éppen azokat a fiatalos életstílust követő vásárlókat veszi célkeresztbe, akik talán jobban vonzódnak az oválos márkához.
Ami a praktikumot illeti, a csomagtartó 362 literes, ami az ülések lehajtásával 0,705 köbméteresre bővíthető. Az innovációkra fogékony technokraták értékelni fogják a hangvezérlésű SYNC-rendszert is, ami előfutáraival ellentétben állítólag már stabilan asszisztál a figyelem elvonása ellen. A szórakoztató és asszisztens rendszerek fontosságánál is előrébbvaló a műszaki alapok kifogástalansága, s ez a momentum bizonyára dönt majd arról is, hogy a Ford vagy a GM arat-e le több babért a kategóriában.
Mindenesetre a gépháztető alatt az az egyliteres, háromhengeres erőforrás is helyet kapott, ami 125 lóerős teljesítménnyel szolgál, miközben ötfokozatú manuális váltó társul hozzá. A turbós EcoBoost motor mellett megtalálható lesz egy ódivatú 1,5 literes benzines is 110 tagú ménessel, míg dízel fronton egy hasonló hengerűrtartalmú blokk enged szabadjára 90 paripát.
Noha pontos árakról egyelőre nem esett szó, látható, hogy a kizárólag teljesítményadatokkal kalkuláló vásárlókat nehezebb lesz a kereskedésekbe csábítani, míg a hatékonyságról majd az első teszteket követően tudunk majd érdemben is nyilatkozni.