Puritán Porsche: 475 lóerővel ünnepel a 911 GT3

A Porsche 911-es modelljének fél évszázados története előtt tiszteleghetünk. Mindezt egy igazán ütős sportautóval, a 911 GT3-mal ünnepli a gyártó.

Csizsek Ádám
2013. 03. 10. 12:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 991-es kódnevet viselő új széria esetében a korábbiakhoz hasonlóan marconább külsővel szembesülünk, ám ezúttal nem csupán optikai, hanem funkcionális céllal kerültek felszerelésre bizonyos elemek, így a fix, a Carrera S-énél 44 mm-rel szélesebb hátsó légterelő, a szélesebb hűtőnyílású első lökhárító, vagy a légzőnyílásokkal tűzdelt csomagtérfedél.

A lényeg azonban ezúttal is a lemezek alatt rejtőzik. A korábbi Metzger-féle versenymotorok helyett a 991-es széria GT3-asában a Carrera S 3,8 literes, közvetlen befecskendezős, hathengeres szívó boxermotorjának átdolgozott verziója dohog. A gyáriak szerint rengeteg az új alkatrész, csak néhány elem maradt meg az alapkonstrukcióból, hiszen a GT3-ban új a forgattyús tengely, a vezérműtengely, a kovácsolt dugattyúk és a titán hajtórudak.

Az átalakítás eredményeképpen 9000-ig forog a Porsche büszkesége, 500-zal tovább, mint elődje, ráadásul immáron 475 lóerővel borzolja a kedélyeket (8250 1/percnél), ezzel megvalósítva a 3 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt. Az említett adottságoknak hála 3,5 szekundum alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni a GT3, de a 0-200 is befér 12 másodperc alá, csúcssebessége pedig 315 km/h.

A remek képességekről a száraz adatok mellett a Nürburgring legendás aszfaltcsíkján, a Nordschleife zöld poklában megfutott kör tesz tanúbizonyságot: 7:30-on belül ér körbe az autó, ami a GT2 7:32-es idejénél is jobb, s gyorsasága nagyjából a legendás Carrera GT–Walter Röhrl páros 7:28-as mért köréhez hasonlítható. A hagyományokkal viszont nem bántak kesztyűs kézzel a szakemberek, elektromos szervokormánnyal, kézi helyett 100 milliszekundum alatt gangoló dupla kuplungos, hétfokozatú automata váltóval érkezik az újdonság, kárpótlásul hátsókerék-kormányzásával további jó pontokra tehet szert.

Az új GT3 futóműve mindemellett személyre is szabható, hiszen állítható a magasság, a kerékdőlés és az összetartás, a felnik pedig 20 colosak. Az igényességet jelzi, hogy szériában járnak dinamikus motortartó bakok, valamint az elektronikus hátsó differenciálzár. A piaci beveztés augusztusban veszi kezdetét, s Németországban már hivatalos ára is van az újdonságnak: ott bruttó 137 303 eurót kóstál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.