A 991-es kódnevet viselő új széria esetében a korábbiakhoz hasonlóan marconább külsővel szembesülünk, ám ezúttal nem csupán optikai, hanem funkcionális céllal kerültek felszerelésre bizonyos elemek, így a fix, a Carrera S-énél 44 mm-rel szélesebb hátsó légterelő, a szélesebb hűtőnyílású első lökhárító, vagy a légzőnyílásokkal tűzdelt csomagtérfedél.
A lényeg azonban ezúttal is a lemezek alatt rejtőzik. A korábbi Metzger-féle versenymotorok helyett a 991-es széria GT3-asában a Carrera S 3,8 literes, közvetlen befecskendezős, hathengeres szívó boxermotorjának átdolgozott verziója dohog. A gyáriak szerint rengeteg az új alkatrész, csak néhány elem maradt meg az alapkonstrukcióból, hiszen a GT3-ban új a forgattyús tengely, a vezérműtengely, a kovácsolt dugattyúk és a titán hajtórudak.
Az átalakítás eredményeképpen 9000-ig forog a Porsche büszkesége, 500-zal tovább, mint elődje, ráadásul immáron 475 lóerővel borzolja a kedélyeket (8250 1/percnél), ezzel megvalósítva a 3 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt. Az említett adottságoknak hála 3,5 szekundum alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni a GT3, de a 0-200 is befér 12 másodperc alá, csúcssebessége pedig 315 km/h.
A remek képességekről a száraz adatok mellett a Nürburgring legendás aszfaltcsíkján, a Nordschleife zöld poklában megfutott kör tesz tanúbizonyságot: 7:30-on belül ér körbe az autó, ami a GT2 7:32-es idejénél is jobb, s gyorsasága nagyjából a legendás Carrera GT–Walter Röhrl páros 7:28-as mért köréhez hasonlítható. A hagyományokkal viszont nem bántak kesztyűs kézzel a szakemberek, elektromos szervokormánnyal, kézi helyett 100 milliszekundum alatt gangoló dupla kuplungos, hétfokozatú automata váltóval érkezik az újdonság, kárpótlásul hátsókerék-kormányzásával további jó pontokra tehet szert.
Az új GT3 futóműve mindemellett személyre is szabható, hiszen állítható a magasság, a kerékdőlés és az összetartás, a felnik pedig 20 colosak. Az igényességet jelzi, hogy szériában járnak dinamikus motortartó bakok, valamint az elektronikus hátsó differenciálzár. A piaci beveztés augusztusban veszi kezdetét, s Németországban már hivatalos ára is van az újdonságnak: ott bruttó 137 303 eurót kóstál.