Ripacs szerelem – Genfben a Wiesmann GT MF4-CS

A negyed évszázados múltról a Wiesmann a legpatinásabb márkák szokásához híven limitált szériás modellel emlékezik meg: íme, a GT MF4-CS (ClubSport).

Sütő Zsolt
2013. 03. 11. 8:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Történt egyszer, hogy egy testvérpár az Esseni Autókiállításon nézelődve az ifjú Ferdinand Porschéhez hasonlóan ráébredt arra, hogy a sorok között egyetlen jármű sem díszeleg, ami a szemszögükből nézve tökéletes lett volna. A megállapítást követően már nem is volt más hátra, mint hogy a rajzasztal mellett megszülethessen az az időtlen sziluett, ami a klasszikus sportautók jellegzetességeit némi modern hatással fűszerezi meg, s ami a tervek szerint high-tech hajtásláncot takar majd.

A megvalósuláshoz persze pénzre volt szükség – rengeteg pénzre. Ezen a ponton talán sokan fel is hagytunk volna a tervezgetéssel, de nem így a lelkes vállalkozók, akik jobb híján kabriókhoz kezdtek el üvegszálas műanyagból készített tetőket kínálni, s mivel ezzel sokan megszabadultak a második autó tartásának kényszerétől, az üzlet villámgyorsan virágzásnak indult.

Olyannyira, hogy öt esztendőn belül már állt az első csarnok, és 1993-ban az MF3 Roadster személyében sorozatgyártásra kész volt az első közismert Wiesmann. Hihetetlen teljesítmény, de alig 25 esztendő alatt az ötlet csírája égigérő paszullyá nőve minden várakozást felülmúlt, hogy most a csúcsmodell zengő trombitával fújhasson ébresztőt arról, hogy kellő kitartással és lelkesedéssel miként is lehet a modern technikát úgy megfűszerezni, hogy abból valódi érték születhessen.

A negyed évszázados múltról a Wiesmann a legpatinásabb márkák szokásához híven egy limitált szériás modellel emlékezik meg. A GT MF4-CS (ClubSport) a donorául szolgáló típusnál a szénszálas anyagok széles körű használatának köszönhetően mintegy 20 kilogrammal könnyebb, így aztán 1,35 tonnás tömegével 4,4 szekundum alatt röppenhet álló helyzetből 100 km/h-s sebességre. A mutatványt a BMW 420 lóerős, V8-as motorjának szabadjára engedett üvöltése kíséri, miközben kívánságra meg sem állunk a 293 km/órás végsebességig.

Az alapáron nagyságrendileg 58 millió forintot kóstáló autó persze igazi ritkaság lesz, hiszen mindössze 25 darab készül belőle. Mindenesetre a Wiesmann háza táján a konfigurációra vonatkozóan nincsenek korlátok, azaz nem kötelező a Genfi Autószalonon kiállított példány ripacskodó fényezése mellett voksolni, de az utastér csupa Alcantara kárpitozásának azért megvan a maga hangulata – őszintén szólva autórajongók számára ennél nincs jobb hely a világon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.