Sanyarú sorsú cégautók: minden harmadik megsérült

A céges autókkal tényleg nem bánnak finoman – a rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben a cégautók 37 százaléka szenvedett el valamilyen sérülést.

Csizsek Ádám
2013. 03. 21. 17:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legtöbbször a nagy autókban és a terepjárókban keletkeztek károk – többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelő vállalatának elemzéséből, melyet a közel kilencezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el. Mustrára kerültek a kárösszegek is: a számok azt mutatják, hogy az összesen  4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. Többször fordult elő olyan eset, hogy egy adott autó nem egyszer, hanem több alkalommal szenvedett el sérülést.

Az említett káresemények 92 százaléka származott törésből, míg 2 százalék esetében lehetett lopásról vagy totálkárról beszámolni, a maradék 6 százalék egyéb kár (kulcs elvesztése, dísztárcsalopás stb.). Érdekes momentum, hogy a totálkáros eseteket jórészt a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált.

„A mostanihoz hasonlóan minden évben részletesen elemezzük gépkocsiflottánk káreseményeit. Az üzleti életben különösen fontos, hogy a cégautók minél rövidebb időre essenek ki a napi használatból. Egy-egy káresemény kapcsán pedig nemcsak az időkieséssel és a keletkező pluszköltségekkel, hanem a kárrendezéssel járó adminisztrációval és az ideiglenes csereautó miatti ügyintézéssel is számolni kell. Flottakezelőként e területen is tehermentesítjük ügyfeleinket és segítünk abban, hogy mihamarabb újra használhassák gépjárműveiket. Ugyanakkor arra is bíztatjuk a vállalatokat, hogy cégautó-szabályzatban rögzített irányelvekkel és vezetéstechnikai tréninggel ösztönözzék a gépjárműhasználókat közlekedési kultúrájuk fejlesztésére, mert ezzel megelőzhetik a felsorolt költségek egy részét” – mondta el Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.