A VR4-es biztonsági osztályba sorolandó csillagos terepjárókat a gázolajos 350 BlueTec, illetve a benzines 500-as motorokkal rendelhetik meg a védelmet igénylő vásárlók. A hagyományos verziókhoz képest természetesen az ilyenkor megszokott adalékokkal találkozunk, nevezetesen egyebek mellett módosított ajtók, megerősített tűzfal szerepel a lajstromban, és persze a polikarbonátból készült védőréteggel rendelkező ablakokról sem feledkezhetünk meg.
Az A, B és C oszlopot speciális acélötvözettel erősítették meg a mérnökök, ahogy a tető is ellenállóbb anyagból készül. Ezek révén az ML merevsége sokkal nagyobb a megszokottnál. Mindkét verzió 20 hüvelykes AMG könnyűfém felniken gördül, az abroncsok pedig természetszerűen defektmentesek, a nyomás teljes elvesztése esetén 30 kilométert képes megtenni rajtuk az autó, maximum 80 km/h sebességgel.
A BlueTec dízel 258 lóerővel és 600 newtonméterrel vértezi fel a Mercedes terepjáróját, az 500-as verzió a V8-as benzinessel 408 lóerőt és 600 newtonmétert tud, s a gyártó remek 7G-Tronic Plus bolygóműves automata váltója jár hozzájuk – az összkerékhajtás persze szintén adott.
Előbbi modell 9,4 másodperc alatt tud álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni, míg a nyolchengeres nyilvánvalóan jobban kapkodja a lábait, s már 6,5 szekundum alatt képes elérni a bűvös határt. Az elektronika 210 km/h-ban szabja meg a csúcssebességet.
A védelemmel dúsított ML-eket március közepétől lehet majd megrendelni, jobb és bal kormányosként egyaránt. Az árakról egyelőre hallgatnak a stuttgartiak, ám aki speciális védelemre áhítozik, bizony komoly felárral számolhat.