A motorok gyártása ráadásul már ebben a hónapban megindul a Ford romániai üzemében, ahol a háromhengeres 1.0 EcoBoostok építése is zajlik. A későbbiekben természetesen a márka további motorgyártó üzemei is beindítják az 1.5 EcoBoost termelését.A Ford első ízben a kínai piacra készülő Mondeókba szereli az új erőforrást, amely igen tisztességes teljesítményt produkál: 177 lóereje 6000-es percenkénti főtengelyfordulaton jön meg, 240 Nm-es nyomatékcsúcsa pedig 1500-tól egészen 4500-ig rendelkezésre áll.
A hasonló teljesítmény okán tehát a későbbiekben az 1,6 literes benzines turbómotorok helyettesítése is megtörténhet, hiszen a kisebb lökettérfogatú újdonság a remek képességek mellett jobban is fogyaszt. Az alumínium motorblokk szinte magától értetődő, de emellett több innovatív frissítés is segíti a Ford 1,5 literesét, amelyeket az 1.0 EcoBoost bemutatásakor már megismerhettünk; ilyen például a hűtővíz-menedzsment, vagy a számítógéppel vezérelt vízpumpa.
További előny, hogy ezzel a lépéssel a Ford azokon a piacokon tehet jelentőségteljes lépést, ahol az adókategóriák esetében 1,5 liternél húzzák meg a határt. A kínai debütálást követően az új négyhengeres az amerikai piacra szánt Fusion motorházában is bemutatkozik, Európába pedig később a várakozások szerint a Mondeóban érkezik meg, majd szépen beépül a teljes palettára.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!