9 milliótól kapható hazánkban az új Lexus IS

A Lexus IS elérkezett harmadik generációjához, sőt immáron hazánkba is megérkezett. A sok pontjában javult IS ráadásul értékarányos áron kapható.

Szabó Péter
2013. 04. 14. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márka szemfüles ismerői bizonyára még a csodaszép LF-LC tanulmány egyes stíluselemeit is felfedezik az autón, melynek fellépése még határozottabb, még dinamikusabb benyomást sugalló lett. A sportos eleganciára hajaz a hangsúlyosan domborodó hűtőrács, vagy éppen a lendületes formában elnyúló nappali LED-es menetfény is, de nem mehetünk el szó nélkül a hátsó fényszórók szokatlan vonalai mellett sem.

Mondanunk sem kell, a földhöz közelebb fekvő F-Sport átirat még agresszívebb tekintettel néz majd a visszapillantó tükrökbe, hogy aztán az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink adaptív felfüggesztésnek és a nagyobb szabadságot engedélyező elektronikus menetstabilizálónak köszönhetően is nagy magabiztossággal ruházza fel pilótáit.

 

Az újdonság utasterében is látványosan fejlődik, hiszen a nagyobb tengelytávolság szellősebb enteriőrt is eredményez, s a tervezők az anyag- és összeszerelési minőség fejlesztésére szintúgy nagy hangsúlyt fektettek, de a repertoárból nem maradnak ki az olyan figyelmes részletek sem, mint például a műszercsoport sokszínűsége és a felhasználás körülményeihez igazodó funkciók bősége. A csomagtartó mérete is gyarapodik: a benzinesnél 480, a hibrid modell esetében 450 liternyi térfogat áll majd a rendelkezésünkre.

A beszállót a régi modell 2,5 literes, szívó V6-osa adja, amelyhez ezúttal szériában jár a hatfokozatú automataváltó. A 207 lóerő és 250 Nm a hátsókerék-hajtású sportszedánt 8,1 másodperces 0–100-as sprinttel vértezi fel (de korábbi tapasztalataink szerint a gyári adat kissé pesszimista ezen a téren), miközben végsebessége 225 km/h-ra adódik. A gyári vegyes fogyasztás 8,6 l/100 km-re adódik.

Az IS 250 alapára a viszonylag gazdag alapfelszereltséget nézve baráti 9 millió forint – ennyiért ilyen szintre felhozva nem prémium szedánokat sem feltétlenül kapunk. A típushoz ugyanis szériában jár a tolatóradar, a xenon fényszóró, a kétzónás automataklíma, az ülésfűtés, a bluetoothos, 4,2 colos központi rendszer és az elektromosan behajtható tükrök is. Innen feljebb már borsosabban vezet az út: sötétedős belső tükröt, esőérzékelőt, 17 colos kereket, navigációt, tolatókamerát és 8 hangszórós prémium audiorendszert 2 millióért kapunk, miközben az elektromosan állítható bőrülésekért és a LED-es fényszórókért további 900 ezer esedékes. Az F Sport kivitel szintén 2,95 milliós árcédulával áll rajthoz, ám a sportosító kúráért cserébe itt alapból be kell érnünk szövet ülésekkel.

A csúcsverziót itt és a hibrid verzió esetében is F Sport, valamint Luxury kivitelben választhatjuk összesen 4,9-4,9 milliós feláért. Itt már félanilines bőrkárpittal bevont, memóriás, hűthető bőrüléseket, elektromos kormányoszlop-állítást, 15 hangszórós Mark Levinson hangrendszert és teljes vezetési segédrendszercsomagot találunk. Míg előbbi verzió a sportosító kúrát, addig utóbbi a napfénytetőt és a kesztyűtartón elhelyezett fabetétet mondhatja sajátjának. A 13,9 millióért teljes csomaghoz már csak metálfényezést rendelhetünk 250 ezerért.



Noha dízelmotor a továbbiakban nem tarkítja a kínálatot, az IS hibrid hajtásláncnak köszönhetően lehet még hatékonyabb. A 300h lemezei alatt egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás kér szót magának, melynek 181 lóerős teljesítményét és 221 Nm nyomatékát egy 143 lóerő és 300 Nm leadására képes elektromotor egészíti ki. Az összteljesítmény továbbításában a már ismert, „fokozatmentes” e-CVT megoldás segít. A rendszer összteljesítménye 223 lóerőre adódik. Miközben valamivel szerényebb menetteljesítmény adatokra számíthatunk (0–100: 8,3 s; 200 km/h), a fogyasztás jóval barátibb lehet, amiről a 4,3 literes gyári átlag is árulkodik. Annyira talán az unalmasabb négyhengeres muzsikától sem kell félni: az autó a hangszórókon keresztül szebb muzsikát varázsol az utastérbe.

A 9,9 milliós ár ne csapjon be senkit, a valóságban ennél drágább a hibrid verzió, ugyanis alapfelszereltsége szerényebb. A kétzónás automataklímát, a tempomatot, az ülésfűtést, a hazakísérőfényt és a parkolóradart további 800 ezerért érthetjük el. Vagyis a hibridezés kiváltsága összesen 1,6 millióval rövidít meg minket átmenetileg, hogy aztán használattól függően 100-200 ezer kilométeres futásnál megtérüljön a befektetés.

A többi csomag tartalma és felára megegyezik a szívómotoros kivitelével, így fokozva a választás nehézségét. A 3,5 literes alternatíva, amelyet immár az IS-F nyolcfokozatú automataváltójával szerelnek, hagyományosan távol marad az öreg kontinenstől, míg a V8-as csúcsváltozatra legalább egy évet kell várnunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.