Az alapmotort ezúttal a 18d jelenti, a kétliteres négyhengeres 143 lóerővel 9 484 000 forintba kerül, de az Autó Pult normafelszereltségéhez még nagyjából 1 millió forintnyi extra bepipálása szükséges, ennyiért azonban már bőséges felszereltséget, tisztességes dinamikát, tágas belső teret és jó presztízst kapunk, a remek, nyolcfokozatú automatával pedig mindezt 708 400 forintért koronázhatjuk meg.
A következő lépcsőt a még mindig 5 literes vegyes fogyasztás alatti étvágyat tudó 20d jelenti a maga 184 lóerejével, 10,56 millióért, amelynek árát az extrák pipálgatásával könnyedén megtoldhatjuk további milliókkal. A dízeles kínálat ennyiben ki is merül, míg benzines fronton a 320i Gran Tourismo 10,13 milliótól indul szintén 184 lóerővel, a közepes szintet a kétliteres turbómotor legerősebb, 245 lovas verziója által képzett 28i képviseli 11,53 millió forintos startoló árával, a csúcs pedig természetesen itt is a 335i GT. Ám a 306 lóerős hathengeres árát már alaposan megkérik a bajorok, 14,23 millió forintot kell leszurkolni érte.
Érdekesebb az összehasonlítás a többi karosszériaformával. A 3-as széria bázisát képző szedánhoz képest picivel kevesebb, bizonyos motorok esetében picivel több mint egymilliós felárat kell letenni a családosok mindennapi életéhez alkalmasabb ötajtós formáért, míg a kombihoz viszonyítva már csak félmillió forinttal kóstál többet a csomagtartóban és hátsó helykínálatban nála is tágasabb Gran Tourismo. Még érdekesebb tény, hogy innen már az 5-ös kombi is csak kis ugrásra van: változattól függően, hasonló felszereltséggel alig több mint 1 millió forinttal többet kell letenni az asztalra a még igényesebb platformra épülő modellért, ami a 10 százaléknéknál kisebb differencia miatt komolyan elgondolkoztató tény lehet.