A Mégane RS-t is veri a felpaprikázott Renault Twizy

Noha az elektromos autók nem a sportosságukról híresek, s a bohókás Twizy kiváltképp nem hat atletikusnak, a Renault mérnökei mégis alaposan felmérgesítették a kis jószágot.

Csizsek Ádám
2013. 04. 27. 18:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Renault sportos részlege eleddig az izgalmas őrültség híve volt, ezúttal azonban elgurult a gyógyszer a mérnököknél és a konvencionális alapok helyett a kis elektromos Twizyt tolták be a garázsba, hogy ott szinte teljes átalakuláson menjen át, s Twizy Renault Sport F1-ként lásson újra napvilágot a száguldó cirkuszból származó teljesítményfokozókkal fűszerezve.

Már első pillantásra feltűnnek az együléses versenyautókról származó, jellegzetes abroncsok, a Forma–1 ihlette markáns légterelők, de a diffúzor is nehezen kerüli el a szemlélő figyelmét, természetesen a versenyautókról származó kiegészítő fénnyel. Habár a végeredmény csupán egy kiállítási darabnak tűnik, az autó igenis járóképes, sőt erősebb, mint valaha. A csemegék sorát a Formula Renault 2.0 kerekei nyitják, de a Formula Renault 3.5 kormánya, a visszapillantó tükrök és a LED-es fények mind fokozzák a látványt. A kúra áldozata lett viszont a hátsó ülés, így a Twizy már csak egyetlen embernek nyújthat – ezúttal – feledhetetlen élményt.

A Renaultsport szakemberei a Forma–1-ből a KERS-t (kinetikus energia visszanyerő rendszer) is átmentették, ami soha nem látott adrenalininjekcióval ruházza fel a kis villanyos gépet. A 84 lóerős többletnek hála az átalakított Twizy 6 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s tempót, ami a 265 lóerőt tudó Mégane RS-nek is épp sikerül. A már említett KERS egységet egyébként három rész alkotja: az elektromotorként és generátorként működő MGU a meghajtott tengelyhez csatlakozik, táplálása lítium-ion technológiával készült akkumulátorból történik, a sort pedig a vezérlőegység zárja.

Tehát nem csalás, nem ámítás, a 13 lóerős francia villanyautó immáron 97 lóerősre pörgött fel, s a KERS jótékony hatását 13 másodpercig tudja kihasználni. A csúcssebesség persze nem szökött az egekbe, a Twizy legőrültebb verziója 109 km/h-nál nem gyorsul tovább.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.