A Renault sportos részlege eleddig az izgalmas őrültség híve volt, ezúttal azonban elgurult a gyógyszer a mérnököknél és a konvencionális alapok helyett a kis elektromos Twizyt tolták be a garázsba, hogy ott szinte teljes átalakuláson menjen át, s Twizy Renault Sport F1-ként lásson újra napvilágot a száguldó cirkuszból származó teljesítményfokozókkal fűszerezve.
Már első pillantásra feltűnnek az együléses versenyautókról származó, jellegzetes abroncsok, a Forma–1 ihlette markáns légterelők, de a diffúzor is nehezen kerüli el a szemlélő figyelmét, természetesen a versenyautókról származó kiegészítő fénnyel. Habár a végeredmény csupán egy kiállítási darabnak tűnik, az autó igenis járóképes, sőt erősebb, mint valaha. A csemegék sorát a Formula Renault 2.0 kerekei nyitják, de a Formula Renault 3.5 kormánya, a visszapillantó tükrök és a LED-es fények mind fokozzák a látványt. A kúra áldozata lett viszont a hátsó ülés, így a Twizy már csak egyetlen embernek nyújthat – ezúttal – feledhetetlen élményt.
A Renaultsport szakemberei a Forma–1-ből a KERS-t (kinetikus energia visszanyerő rendszer) is átmentették, ami soha nem látott adrenalininjekcióval ruházza fel a kis villanyos gépet. A 84 lóerős többletnek hála az átalakított Twizy 6 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s tempót, ami a 265 lóerőt tudó Mégane RS-nek is épp sikerül. A már említett KERS egységet egyébként három rész alkotja: az elektromotorként és generátorként működő MGU a meghajtott tengelyhez csatlakozik, táplálása lítium-ion technológiával készült akkumulátorból történik, a sort pedig a vezérlőegység zárja.
Tehát nem csalás, nem ámítás, a 13 lóerős francia villanyautó immáron 97 lóerősre pörgött fel, s a KERS jótékony hatását 13 másodpercig tudja kihasználni. A csúcssebesség persze nem szökött az egekbe, a Twizy legőrültebb verziója 109 km/h-nál nem gyorsul tovább.