Horst von Saurma dirigálásával a kívánatos német sportautó tisztességes eredményt ért el a legendás versenypályán, nevezetesen 7 perc 45 másodperc alatt futott körbe a több mint 20 km-es karikán. Mindez azt jelenti, hogy olyan jelentőségteljes ellenfelet sikerült maga mögé utasítania, mint a Ferrari 599 GTB Fiorano, de példának okáért a Chevrolet Camaro ZL1-et már nem tudta legyűrni.
A V10 Plus egyébként a legerősebb és leggyorsabb R8-as a négykarikások kínálatában. A széria csúcsának 5,2 literes, V10-es monstruma 550 lóerős teljesítménnyel ordít fel, de 6500-as fordulaton leadott hegyomlásnyi 540 Nm-es nyomaték is sokat sejtet, hogy végül 3,5 másodperc alatt gyorsulhassunk álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, s meg se álljunk a felső határt jelentő 317 km/h-s tempóig.
S tronic váltóval a négykerékhajtású autó vegyes üzemben 12,9 liter hajtóanyagot küld a túlvilágra, miközben az új automata kiválóságáról tanúskodik, hogy a hatfokozatú manuális szerkezethez viszonyítva nemcsak 0,3 szekundummal gyorsabb, de 2 literrel takarékosabb is az autó. Érdekesség, hogy a legmodernebb anyaghasználatnak köszönhetően a V10 Plus 1570 kg-os tömege alig 10 kg-mal múlja felül a hatfokozatú manuális szerkezettel szerelt V8-as Coupé hasonló adatát, ami szinte emberfeletti bravúrnak tekinthető. Az R8-asok új királyához ráadásul minden esetben jár az állítható adaptív futómű, amivel egy átlagos képességű pilóta már aligha képes zavarba hozni az autót.