A Tesla Roadster nyomában a Detroit Electric SP:01

A Detroit Electric a visszatérést a Lotus alapjaira épített, sportos villanyautóval köti egybe, amely a kifutott Tesla Roadster helyébe léphet.

Csizsek Ádám
2013. 04. 09. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Lotus Exige alapjaira épülő modell azonban csak az első fecske lesz, a Detroit Electric jóval szövevényesebb hálót sző: évi 2500 darabos kapacitással indítanák be a boltot, majd pedig 2014-re már modellpalettát bocsátanának a vásárlók rendelkezésére. Az SP:01 mellé két további típust állítanának hadrendbe. A szóban forgó autó alapos átalakítás után kerül gyártásba.

A teljes kocsitest a könnyű építés elvét, az elöl-hátúl független futómű pedig az Exige hagyományait követi, azonban a megváltozott súlyelosztáshoz muszáj volt hozzáhangolni az Eibach rugók és a Bilstein gátlók karakterisztikáját. A komplett hajtáslánc elhelyezése szintén nem változott, a motor, a váltó és az akkumulátor a vezető mögött foglal helyet, s a nyomaték a hátsó kerekekhez továbbítódik.


A vezető kényelmét az okostelefonokkal szimbiózisban élő multimédiás rendszer szolgálja, a személyre szabhatóságot pedig a regeneratív fékek és számos egyéb tulajdonság állításának lehetősége adja. A tető levehető, így a napfény és a szél teljes mértékben képes az élménykapszulák helyébe lépni. Mindezek mellé a Detroit Electric azt is állítja, hogy az SP:01 a világ leggyorsabb villanyautója a maga 3,7 másodperces 0–100-as sprintjével, maga mögé utasítva a Tesla Roadstert.

A 37 kWh-s akkumulátor 201 lóerős szinkron villanymotort táplál, mellyel az európai mérési ciklus szerint 290 km-t, az amerikai szerint 240-et képes megtenni az autó. Az elektromos autókhoz mérten szokatlanul az SP:01 már váltóval is rendelkezik, valószínűleg relatíve nagy hatótávjának ez is az egyik titka: alapesetben négygangos kézi váltó jár az autóhoz, de a vásárló opcionálisan 5-ös szerkezetet vagy kétfokozatú automatát is kérhet hozzá. A sportos elektromos tömege sem túl nagy, az 1090 kg-os eredményhez a szénszálas anyagok széles körű használatára is szükség volt. A 32 amperes töltővel 4,3 óra alatt tankolható fel az autó, míg 13 amperes háztartási töltővel mintegy 8 órát vesz igénybe a művelet.


Az elektromos autóból a tulajdonos praktikusan áramellátót is alakíthat, így például áramkimaradás esetén a Detroit Electric modellje képes a háztartást elektromossággal ellátni az akkumulátor kapacitásának határáig. Az Egyesült Államokban a hamarosan meginduló forgalmazás keretein belül mintegy 32 millió forintnak megfelelő összegért juthatnak hozzá a vállalkozó kedvű vásárlók a világ leggyorsabb elektromos autójához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.